Funderingar i vecka 31 - Är jag normal?

I eftermiddag ska vi iväg in till Annas profylax och lära oss hur man andas inför förlossningen! Allt på engelska också, så Mark kan få reda på lite saker! :)
.
Nu har jag ju gått in i vecka 31 och det närmar sig..... Igår ute i Kungens kurva var det svårt att gå, bebisen sparkade och levde rövare och jag hade en massa sammandragningar! Varför blir det alltid så när man är ute och ska handla?? Jag mår i alla fall ganska bra vilket jag är tacksam över!
.
Jag har läst lite i ett par gravid-böcker och överallt står det att man ska vara så huslig och hålla på att 'boa sig' hela tiden när man är med barn. Att pappan ofta renoverar och man bara vill städa och pyssla och göra det fint innan bebisen kommer, att det är naturliga hormoner. JASSÅ? Hm.... jag städar ju som vanligt och visst, vi ska ju försöka måla om i vardagsrummet innan bebisen kommer, men inte känner jag att vi är så 'boiga' av oss bara för det! MÅSTE man vara som alla andra? Man ska också tänka på förlossningen och livet efter det.... men vad ska man tänka på när man ändå inte vet hur det ska bli? Jag blir bara förskräckt när jag tänker på smärtan, att vara på sjukhus (inget jag älskar direkt) och.... tja. Sedan då? Man ska väl vänja sig att mata, vara vaken jämt, osv osv. Men är det sån't man måste planera? Blir det inte så ändå? Kanske andra föräldrar kan ge mig lite tips på hur ni var innan förlossningen? Planerade ni och boade er verkligen så mycket som alla tydligen gör?? Jag måste erkänna att vi inte köpt ett enda bebis-plagg och inte packat någon förlossnings-väska som alla verkar göra. Vi har inte fixat någon säng (bebisen kan väl sova med oss och mysa i början??), skötbord och ingen vagn..... och inte målat om baby-rummet (bebisen ska ju inte bo där på något år i alla fall ju!!). Det betyder ju inte att vi inte längtar efter den lilla, för det gör vi ju. Men varför skynda sig?
.
Tja... dags att duscha och springa ner till Åsa som gav mig exakt de tidningarna från UK som jag ville ha, härliga hon!! :)
.
Här kommer i alla fall lite bilder som jag tycker är riktigt härliga!
.


Kommentarer
Mattis

Nej det stämmer INTE! Jag var inte alls sådär och ville "Boa" omkring mig. Klart man funderade på hur det skulle blir efteråt, men det är ju ingenting man kan planera, bara fantisera och drömma.

När du väl är där sedan så lovar jag att allting kommer av sig själv. Du kommer bli en fantastisk mamma & Mark kommer bli en underbar pappa, kolla bara hur han är mot Sebbe & Alex och hur mycket de ÄLSKAR honom.



Puss gumman!

2010-11-05 @ 15:10:06
URL: http://annamatildas.blogg.se/
Maria

Jag var inte heller alls "boig". Jag var nog tvärtom och ville inte alls förbereda hemma - ifall något skulle gå snett.

Allt kommer att bli så bra även om ni inte "boar". Bebisen mår bra bara den får vara nära er! Inte bryr den sig om vagn och säng och eget rum.

Kramar

2010-11-05 @ 20:51:32
Jessica

Jag boade inte heller, inte med någon av dem. Hade ingen lust med något hemma så det var precis som vanligt. Med Daniel var jag inte beredd alls när han kom. Vi hade köpt vagn men det var allt. Ingen säng, babysitter till bilen. Inga filtar eller liknande. Hade köpt lite kläder, men inte mycket. Peter fick ut samma dag och inhandla. Sköt hela tiden på det och till slut var det för sent.

2010-11-13 @ 11:17:17


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0