Vecka 33 och snart färdig-utbildad författare ;)

Stor, klumpig, migrän-lidande, det är Anna-Cecilia Onken i ett nötskal. Men visst är det härligt att vara gravid! ;) Jorå, det är det faktiskt, om det inte vore för migränen som nu satt igång igen, med riktig ond kraft! Men den ska inte knäcka mig, bara två dagar kvar tills den förmodligen gått bort och jag överlevt.
.
Skulle träffa Anna ikväll och ha lite trevligt men det gick i stöpen. Istället får jag ligga hemma i soffan och vara grining (blir alltid grining med migrän - stackars Mark). Men jag älskar när bebisen sparkar med sin lilla häl, eller killar mig med fingrarna där längst nere i magen (den ligger ju nedåt nu). Så jag ska njuta av det så mycket jag kan.
.
Skrivkursen igår var rolig, jag tycker det är super att få lite tips på hur man kan komma igång och skriva och tänka ut historier. Det är bara två gånger kvar på kursen men jag vill gå mer! Synd bara att vissa människor verkar vara lite 'bakom flötet' och inte förstår någonting! Den stackars läraren blir frustrerad när hon alltid blir avbruten med en massa konstiga analyseringar och funderingar! Och där sitter jag och bara tänker 'puuuusssssssst, shut up!'. Men men.... Det ska alltid vara någon som inte fattar och invecklar allt.
.
Ibland tänker jag att jag inte är så värst allmänbildad och inte vet så mycket om vad som händer i världen och ekonomin och politik, men jag tror i alla fall jag har lite 'common sence' och behöver inte göra allt så invecklat som vissa gör. Det gör de enklaste sakerna till de mest komplicerade! Varför? Jag är faktiskt hellre som jag är och tar allt lättare än att göra allt svårare än det är! Jag skulle t.e.x göra en grupp-övning med en tjej som invecklade den allra enklaste fem-minuters uppgift så mycket tills jag bara gav upp! Hon lystnade inte en sekund på vad jag sa och till slut hann vi inte klart och resultatet blev helt annorlunda motför de andra (helt fel) - bara för hon skulle inveckla det enkla så! Suck! Dock ganska intressant, hur olika folk kan vara!
.
Nej nu ska jag äta lite lunch och proppa i mig mer tabletter, sedan kanske orka ta mig till min doktors-appointment som jag har i eftermiddag.... om jag orkar.
.
Här är en mycket gladare och piggare Cilla - igår!
.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0