Vecka 34...eller 35?

*** Till alla er som la in kommentarer till mitt förra inlägg, TACK, det betydder jättemycket!! Till alla er som tydligen läste men ändå inte orkade...fy skäms! ;) ***

Nu är jag 34 veckor gravid, fast min barnmorska säger plötsligt att jag är 35..... HM!!!!!!!! Vem blir klok på det här? Hur som helst några dagar hit eller dit spelar nog ingen roll, den kommer när den är färdigbakad!

Och vill ni veta det knasigaste av allt? Min kära make tycker att jag har en LITEN mage helt plötsligt! Han sa idag att den inte alls var stor!! Är han blind? Jag håller ju snart på att ramla framstupa!

Vet ni, jag sitter här och tänker på allt jag ser fram emot att kunna klara av efter graviditeten, fast jag njuter ju ändå såklart av att vara gravid medan det varar. Men det börjar bli lite väl tugnt. Aldrig hade jag väl trott att min kropp skulle säga emot så mycket när jag försöker gå fort, gå upp för trappor eller böja mig ner! Det går inte att beskriva vilken kamp det är förrän man är mitt i det själv.

Lista på saker jag ser fram emot efter jag fött barn;

  • Raka bikini-linen och kunna göra det utan att gissa hur det ser ut efterråt! ;)
  • Se vad jag har för trosor på mig!
  • Ta på mig ett par skor utan att få extrem andnöd!
  • Ligga på mage!
  • Ligga på rygg!
  • Ligga på sidan!
  • Sitta i soffan och äta middag.
  • Ta mig ur soffan själv
  • Sluta kissa 300 ggr per natt
  • Sova (eh....eller det får jag nog inte på några år ändå!)
  • Torka benen efter jag duschat (nu förblir det blöta eftersom jag inte når ner)
  • Dricka ett stort glas rött vin (när jag inte ammar...suck!)
  • Smutta på en whiskey (när jag inte ammar....suck!)
  • Att inte vakna med fötter stora som uppjästa pizzadegar!
.
Saker jag INTE ser fram emot efter jag fött barn;

  • BANTA!!
  • Börja träna igen
  • Aldrig få sova
  • Aldrig mer få gnälla tills jag får rygg-massage av min man (nu har jag ju en ursäkt)
  • Aldrig mer få äta hur mycket jag vill!

Så det så! Nu vet ni mina prioriteringar i livet.

Här kommer en Cilla med sin s.k 'lilla mage'


Kommentarer
Mattis

Åh lillbebisen, vad mysigt!

Kom ihåg det där med bantning gumman det finns ett talessätt som stämmer ganska bra " 9 månader upp och 9 månader ner" Puss!

2010-11-26 @ 08:26:29
URL: http://annamatildas.blogg.se/
Mattis

Ps, Glöm inte att Jenny måste få låna den rosa tröjan sedan, hon längtar nog efter den ;) hihihi

2010-11-26 @ 11:32:35
URL: http://annamatildas.blogg.se/
Jenny

Det gör inget om du sliter ut tröjan Cilla ;)

2010-11-26 @ 13:31:25
Elisabeth

Härlig mage du har. Får man fråga hur mycket du har gått upp under denna tid. Längtar själv inte tillbaka till mina graviditeter. Om du ammar går du ner fortare dina extra kilon

Kram Elisabeth

2010-11-26 @ 14:47:18
Maria L

Hihi, jo visst är din mage stor! Men det ska den ju vara när det är så kort tid kvar! Du anar inte vad smal man känner sig direkt efter förlossningen! Fast då är det ju en lös påse som hänger där istället.....

Det börjar verkligen närma sig nu och det är såå spännande!

Kramar Maria

2010-11-27 @ 11:04:50


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0