Can money buy happiness?

Varfor ska allt handla om pengar? Om jag anda hade pengar till att fara hem till min lilla farmor som ligger pa sjukhuset!! Bara jag fick se henne och sitta bredvid henne och prata en stund. Men om jag far.....det kostar alldeles for mycket och vi har redan HELT slut pa pengar denna manad. Jag blir sa less, man jobbar och sliter hela sitt liv och sedan sitter man alltid utan pengar i alla fall! Blir sa less pa all rika som bara klagar och sana som inte ORKAR jobba men i alla fall har massa bidrag och pengar..... okej pengar kanske inte gor att man blir lycklig men det underlattar iaf. Suck. Kanner mig riktigt ledsen att jag inte kan hoppa pa X2000 till farmor. Men SJ e hutlosa, SAS ett riktigt 'rip off' och Ybussen alldels for dyr! Nej fast sitter jag i Stockholm och kan inte gora nagot.
.
Hur som helst, klockan ar efter midnatt och lagenheten ser ut som ett bombnedslag. Var och fikade med Uffe och Asa (arbetskompisar fran BA) idag och sedan kom Asa hit pa middag. Jag hann med att krasha ett vinglas och nu star det disk upp over oronen. Men trevligt hade vi i alla fall! :) Kanner mig lyckligt lottad som har kompisar i Stockholm, fast att jag inte ens kommer harifran! Nej, nu hagrar disken! Puh! Eller ska jag sova? Nej just ja, jag har ju inte ens fixat lunch till Mark................ zzzzzzz.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0