Min älskade farmor!

Min älskade farmor kunde inte vänta på mig, hon var för svag efter sina tre operationer. I Fredags somnade hon in. Jag hann inte dit och ge henne den där kramen jag längtade efter att få ge henne. Men istället ska jag minnas alla de goa kramarna jag fått av henne genom alla dessa nästan 37 år som jag levt. All trygghet, alla skratt, alla sekunder, timmar och dagar som vi varit tillsammans. Sista dagen jag och farmor var tillsammans var vi och fikade på Eclair i Skönsmon och vi hade så roligt. Vi åt en jättestor napolion-bakelse var, drack kaffe och surrade så mycket att det gamla paret som satt bakom oss bara satt och lyssnade på oss surrkusar. Hon var så glad och sa att hon borde åka till det cafet varje dag! :) Varje gång jag for ifrån henne kramade jag om henne hårt och hon stod och vinkade i dörren, och jag sa alltid 'vi ses snart farmor' och hon ropade och log 'Ja hejdå lilla gumman, tack för idag'! :)
.
Min älskade farmor fick leva i 86 1/2 år vilket inte är dåligt. Och hon var så älskad av oss i alla och hon kommer att bli så saknad. Nu är det bara att försöka ta ett djupt andetag, gå igenom sorgen och minnas min underbara farmor som hon var, så snäll, glad, omtänksam och gullig. Och världens bästa kock var hon också!
.
Farmor jag älskar dig och kommer alltid att sakna dig så enormt. Ditt tredje barnbarns-barn kommer också att få känna dig genom mina underbara minnen. ♥
.
Ibland liksom hejdar sig tiden ett slag
Och någonting alldeles oväntat sker.
Världen förändras ju varje dag
Men ibland blir den aldrig densamma mer.
.
Här är pappa, farmor och jag på kräfskiva i Augusti! Farmors hår var alldeles fullt av små plastkräftor!
.


Kommentarer
Evis

Vad fint du skriver om din farmor. Jag blir alldeles rörd. Hon var en fin människa. Jag tänker på er. Kram

2010-10-26 @ 08:46:39
Elisabeth

Tänker på dej gumman.

2010-10-26 @ 13:25:46


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0