Så mycket glädje, så mycket sorg

Tänk att man under en enda, 'vanlig' Tisdag kan växla mellan så mycket sorg och glädje. Allt mixat som i någon sorts 'Gott och Blandat' godispåse.
.
Jenny ringde på förmiddagen. Hennes snälla ord värmde, så lugn och sansad och så klok är hon min kära kusin. Hennes samtal betydde så mycket för mig och fick mig att tänka efter en bra stund efteråt. Jag tog mig en promenad i höstsolen och tänkte på farmor. Pratade med min kära syster som låg hemma och var ledsen.
.
Sedan var det dags för mamma och pappa att ha möte på begravnings-byrån...tänkte mycket på dem. I nästa sekund bar det av till Trångsund för lite barnvagns-shopping. Vi var i Länna, Nacka och Sickla och tittade på barnvagnar och jämförde priser. Åt middag på E4-baren och gladde mig över den goda hamburgaren och glassen till efterrätt på McDonald's drive in. Att slippa laga mat och äta förbjuden skräpmat gör en alltid lite gladare i alla fall för stunden.
.
Hemma igen började jag leta en vers till farmors begravnings-annons. Till slut skrev jag en egen och mailade den till Matilda som i sin tur fixade till den så den är precis som vi vill ha den. Tårarna bara rann och jag kan tala om att det inte är lätt att skriva en begravnings-annons själv.
.
Avslutade dagen med att ligga på sängen med Marks hand på min mage och känna vår lilla bebis bete sig som en liten galning där inne! Vi kunde riktigt känna hälarna puta emot och de små fötterna sparka på oss, och som om den gjorde små kullerbyttor när vi puttade på den. Den är så livlig just nu, det lilla livet. Det fick oss att skratta högt och Marks ögon lyste av förväntan och lycka!
.
Sitter nu och funderar på hur livet kan vara. Tänk att man kan gå från så många sorgetårar till glädjetårar på en dag. Livet måste ju gå vidare, hur sorgligt det än kan kännas utan vår älskade farmor....


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0