Vecka 29 och med en ny modern barnmorska i farten!

Svälld, tjock, trött och känner det som om jag ska spricka. Så känns det att vara gravid i 29:e veckan..... så undra hur det känns om tio veckor då?? Klippte mina tånaglar idag medan jag fortfarande kunde, nästa vecka är det inte så säkert att jag kan stäcka mig så långt ner! Mark måste hjälpa mig att komma ur soffan ibland och jag kan knappt andas om jag böjer mig framåt. Äta middag i soffan är ett minne blott, nu måste jag sitta ordenligt vid matbordet så att jag kan hålla ryggen rak så jag kan andas....trist.
.
Var till vår nya barnmorska Mia i Liljeholmen häromdagen. Oj, vilken skillnad! Hon såg inte ut som en sån där trist typ med en stil som passar en 60-åring fast hon bara är 40 (som den förra barnmorskan Anki, med sån där trist brun halvlång page och lugg). Mia var pigg och glad och hade humor och hon var intresserad av min graviditet (det var nog inte den andra). Hon kunde t.o.m prata engelska med Mark och hon sa inte att mitt godissug beror på att jag egentligen vill ha VATTEN (den där Anki var nog lite bakom flötet ändå)! Framsteg minsann! :) Jag hade gått upp till 74.5 kilo (hm....... say no more!!) och hade jättebra blod och järn värden. Hon sa att det tom var bättre än normalt och undrar vilka piller jag stoppade i mig. Tack och lov för Englands starka gravid-piller som jag köpte 9 måndaders supply av! Hi hi! Bebisens hjärta slog 135 slag i minuten. ♥ Åh det lilla livet, nu börjar jag längta tills den kommer ut!
.
Nu ska jag göra mig i ordning för att åka på Huddinge sjukhus på informations-träff. Oh oh.......nervöst.
.
Nu har jag äntligen lyckats ladda ner lite bilder, så bilder från helgen med Nordströms kommer imorgon! :)
.
.
Till sist en bild på middagen jag lagade till min kära australienare igår, till hans glädje! Helt hemgjord Fish & Chips med hemgjord tartare sauce och peas! Mmmmmm! A la Viktväktarnas recept, dessutom!!
.


Kommentarer
Mattis

Tobbe undrar varför inte vi fick såndär mat? ;)

2010-10-20 @ 22:37:00
URL: http://annamatildas.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0