Ensam?

Sitter uppe själv igen medan killarna sover och funderar på ifall jag känner mig ensam? Jag läser mina kära släktingars bloggar och inser att jag inte är där och delar vardagen med dem och min familj och funderar om jag borde flytta hem? Ibland blir jag riktigt avis och längtar hem. Men å andra sidan är det såååååååå många som är 'ensamma' här i Stockholm utan sina familjer. På MVC sa de att när man bor långt från sin familj får man bilda sin 'egen' familj nämligen med vänner runt omkring sig och det känns att det är precis så som jag har gjort sedan jag flyttade från Sundsvall i 1997. Jag är van att bo långt från familjen och van att skaffa nya vänner var jag än bor och jag måste säga att jag är lyckligt lottad som fått så många underbara vänner här fast vi bara bott i Stockholm i 1 1/2 år! Några som jag hade redan innan och många som vi träffat efter vi flyttat hit. Dess då fler blir det när man skaffar barn har jag märkt, det kryllar av mammor som vill ha kontakt och ha någon att träffa och prata med.
.
Så det jag kom fram till är att nej, jag är absolut inte ensam! :) Förresten pratade vi häromdagen om vi kände oss redo att flytta till Sundsvall precis nu och kom fram till att nej, vi är inte redo. Jag har mitt älskade jobb väntandes i London, Mark har jobb här och så är det mycket lättare att skaffa jobb och nya vänner här än i en mindre stad. Dessutom är det babyboom och så otroligt mycket att göra i stan när man har barn. Så vi stannar ett tag till!
.
Måste bara berätta också att min lilla älskling blivit sjuk. Han var snorig redan i morse men har sedan gått och blivit jätteförkyld bara i eftermiddag efter vi varit på Öppna förskolan. Han har feber och verkar ha ont i kroppen och äter typ ingenting mer än bröstmjölk - och det brukar han typ inte vilja ha nu för tiden förutom på morgonen. Så fort jag försöker ge honom mat spyr han upp allt och när vi skulle ge honom Alvedon innan läggdags så spydde han plötsligt ner hela sig, sin pyjamas och vår säng. Det var riktigt otäckt, det tog liksom aldrig slut och bara forsade ut. Han blev så rädd stackarn och det var bara att stoppa honom i duschen och slita ur alla sängkläder. Suck.... stackars hjärta. ♥
.
Ville lägga ut en film som jag filmade idag när han satt och såg på Barnkanalen. Han viftade fort, fort med benen och pratade högt med TV:n och skrattade och viftade. Så otroligt sött. Är det någon som vet hur man lägger upp en film?


Kommentarer
Johan Ruda

Jag skulle lagt upp den på Youtube (du kan göra videor privata) och sen lagt in den här med embed-koden som du får där :)

2011-08-30 @ 00:55:39
URL: http://www.johanruda.se
Jenny

Va skönt att du inte längtar hem, men VI längtar efter dig/er ;)



Stora kramar från Lilla Svea.. med mam :)

2011-08-30 @ 21:44:53


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0