Min 7-månaders bebis - mamma vill äta upp dig!

Tillbaka i verkligheten....är man minsann nu. Mark har börjat jobba, semestern är över och man är tillbaka i vardagen. Märks t.o.m på Harry, han vill inte sova middag lika länge som han gjort på semestern, den lilla filuren! Har så mycket bilder att lägga ut, men det får bli senare. Just nu har jag en liten sju-månaders pojke som behöver min uppmärksamhet, så kan inte skriva så länge för han försöker ta tag i datorn och trycka på alla tangenter. Han sitter på sin lekfilt bredvid mig på golvet och leker och försöker prata med mig på sitt lilla bebisspråk. 'ooooaaaaaaah ha ha haaaaaaa, aaaaaaahhhhhh ah baba böööhh mmmm' sitter han och tittar på mig med sin flirtiga blick och viftar sin lilla tyghammare mot mig. Älsklingen. För varje dag blir jag mer kär i honom, det är nästan offattbart hur man fungerar som människa. Från att bara ha brytt sig om sig själv i 37 år kommer han först, hela tiden, varje sekund. Bara jag tittar på honom, hur han försöker plocka upp saker, bita på allt han kommer åt, dra i mitt hår, gnäller så fort jag går ut ur rummet, hur han sitter och svajar lätt på golvet medan han försöker lära sig saker, det är fantastiskt. Nu har han även börjat ropa högt med armarna utåt som ett flygplan när han får något gott att äta, som tex gröt! Åh, jag skulle kunna ÄTA UPP honom! Gosen, han är så go!
.
Mitt hjärta. Nu är det bara han och jag igen. Måste erkänna att vi båda saknar pappa Mark jättemycket redan. Men snart är han hemma och vi ska äta middag och fira Harrys födelsedag. För sju månader sedan låg jag där med mitt nyfödda hjärta på bröstet. ♥
.
Här är i alla fall sommarens härligaste bild!
.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0