Morgontrött Latte-mamma!

Idag har det varit en riktigt härlig dag! Jag och Harry låg och myste som vanligt i sängen i morse (jag som en zombie, jag orkar bara inte kliva upp!). Sedan lekte vi, åt frukost, fixade i ordning oss och for till Liljeholmen där vi träffade alla mammor i mamma-gruppen igen! Åh vad kul det var att ses igen. Latte-mamma, ja det är jag minsann. Vi dricker lattes och pratar och den här gången hade våra små barn växt så mycket att de satt upp helt själva i sina barnstolar och vagnar och åt lunch med oss! :) Oj vad kul att se vad stor alla har blivit under sommaren.
.
Men undrar vad det är för fel på mig? Alla andra mammor kliver tydligen upp med sina bebisar vid 6-tiden på morgonen!!!! Det skulle jag aldrig klara av, jag tvingar Harry att ligga där och leka med snutten medan jag fortsätter sova, till slut somnar han oftast om. Kanske om han har tur att jag orkar dra mig upp tidigast 8.30. Tyvärr har han slutat sova till 10-11 som han gjorde förr.
.
Hursomhelst, efter fikat somnade Harry en sväng och jag passade på att shoppa lite bebiskläder på rean på Kappahl och sedan åkte vi hem och jag lagade en lax-gratäng a la eget påhittat recept och bakade bullar medan Harry och Mark tittade på fotboll. Snacka om att jag är värsta hemmafrun! Nu luktar det bullar i hela lägenheten.....mmmm.
.
Här kommer några bilder från sommaren. Men det blev nåt fel mitt i allt, så det blir bara några stycken. Har såååå mycket bilder!
.
Lena och jag i Steffes racer-båt och en sovande Harry i mina armar.
.
En liten gladfis!
.
I sin lilla overall!
.
Harry och pappa busar!
.
Kusiner vitaminer
.
Eve och Stefan gosar med Harry
.
Morfar med alla sina barnbarn. Att han vågar låta dem sitta där, hi hi!
.
Älskar den här bilden! Morgonmys!
.
Så blev hela lägenheten fylld utav släkt! Kunde knappt ta mig fram för allt folk! :)
.
Me in a spoon, normalt va!
.
En bild från Marks 30års fest här ute i trädgården.
.
Harry sitter i knät hos sin mormor och funderar vad som hänger i vägen?
.
Stugan vi hyrde i Eskilstuna. Så mysigt!
.
Fiske i Södra Lundevallen
.
Fika hos familjen Lindström. Åt så jag nästan sprack!!
.
Kusinerna busar som vanligt!
.
Fina Marit och Stig på hans dop. Visst är de fina!


Kommentarer
Mattis

Det är inget fel på dig. Jag var precis likadan när jag hade mina barn. Men många verkar lägga barnen 18 (iallafall i min babysång) och då vaknar de jättetidigt. Jag tyckte det var bättre att lägga dem lite senare o få lite längre sovning på morgonen. Sedan finns det väl ingen regel som säger att man MÅSTE gå upp på morgonen, se bara på Harry hur lycklig och lugn han är. Han är verkligen en glad liten bebis!

2011-08-11 @ 08:38:55
URL: http://annamatildas.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0