11 dagar gammal!

Idag är lilla Harry 11 dagar gammal. Livet här hemma är fyllt av amning, att bära, hålla, gosa, byta bajsblöjor och sovning. Jag hinner knappt duscha och borsta tänderna och om vi går ut är inte att se snygg ut ens att tänka på.Men vad gör det? Allt jag bryr mig om är att Harry ska ha det bra. Visst är det otroligt hur hormonerna fungerar?!
.
Mark är hemma tills på Måndag då han börjar sitt nya jobb. Han ser fram emot det samtidigt som han helst skulle vilja vara hemma med oss mycket längre och det skulle jag också vilja, men en av oss måste ju jobba och jag har ju maten så jag får vara hemma med lillisen, tack och lov!
.
Igår tog vi bussen för första gången till Liljeholmen och gick runt i shopping centret och shoppade lite saker vi behövde, sedan fikade vi i ett cafe och försökte amma ute bland folk för första gången! Oj oj....hade tagit på mig helt fel tröja och fick lite problem.... försökte gömma Harry under en filt eftersom jag aldrig själv gillat när folk ammar med brösten hängandes för alla att se.... Hm, inte enkelt. Men det gick! Sedan gick vi till BVC och vägde Harry på en våg som de har där och han väger nu hela 4.2 KG!!!!!!!!!!!! Jippiiiii! Han har gått upp 300 gram sedan i Fredags så nu känner vi att vi gör rätt. Åh vad skönt!
.
Nu ligger Mark och Harry på soffan och ser söta ut. Vi ska snart åka och handla mat på Willys. Dagarna går så fort och Harry blir mer och mer vaken, nu ligger han och tittar på mig från andra sidan soffan, mitt lilla hjärta! ♥ Kan det finnas något underbarare än en mjuk liten bebis? Speciellt min lilla Harry, han är så go!
.


Kommentarer
Anonym

Ljuvliga bilder. Det är något särskilt med babyfötter . Verkar ha ärvt ditt "spreta på tåa" om du minns....

Maria

2011-01-20 @ 15:27:10
Mattis

Åhhh vad vi längtar efter den lilla charmknutten.

Han är sååå fin!!! :] O ni gör ett toppen jobb.

Vi LÄNGTAR tills ni kommer hit o sover. Puss

2011-01-20 @ 23:30:29
URL: http://annamatildas.blogg.se/
Jenny

Knubbisen!! Det nästan luktar go´-bebis genom dataskärmen :D Va mysigt ni verkar ha det Cilla! Njuuuuut :)



Kram

2011-01-21 @ 08:05:14
Maria

Vilka goa bilder! Låter som ni har det bra och att er kille mår bra och får bra mat av dig!

Kram

2011-01-21 @ 14:47:01


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0