Feber-pojken

Idag har vi haft en lite konstig, men också en ganska härlig dag! Harry vaknade med ett leende men sedan också ett litet ynkligt gnäll och när jag plockade upp honom och skulle gå på vår vanliga 'prommis' och titta på allt hemma i lägenheten så var han kokhet. Det blev fram med termometern och den visade på 38.8 grader! Gav honom alvedon, han somnade, och när han mådde bättre åkte vi till Täby och hälsade på Farnaz och hennes lilla Nicole. Där var också Mita så det blev ett härligt återseende med alla oss f.d australien-tjejer! Efter lunch och fika och en massa surr for jag och Harry hem och plötsligt var han så där ynklig igen och kokhet. Då visade termometern på 39.4 grader! Stackars bebisen, det blev mer alvedon.
.
När pappa Mark kom hem så fick Harry bli matat av sin pappa, lite potatismos igen, och den här gången sträckte han sig efter skeden och öppnade munnen när han skulle äta! Han var så glad och mysig och svalde maten så snällt, han är underbar vår lilla skatt! Så fort han har lärt sig, på bara fyra dagar!
.
Nu ska jag skynda mig att börja baka en tårta fast klockan är 23.21....Mark vill ha prinsess-tårta och vi ska ju väcka honom imorgon på hans 30årsdag, klockan 6.30 innan han måste på jobbet! (Ehhhhh......) Sedan blir det ut på middag och mys och vi får hoppas på att Harry är frisk.
.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0