Herr Onkens nya matvanor.

Så har ännu en vecka flugit förbi. Jag har inte haft så mycket lust att skriva eftersom jag tänkt så mycket på några nära i familjen som gått igenom väldigt mycket denna vecka. Tänker inte skriva om det här men jag har varit så orolig för deras skull och äntligen börjar allting ljusna, så nu kan vi ta nya positiva tag! ♥
.
Veckan var väl sisådär, jag blev lite sjuk med frossa och ont i halsen och vi var mest bara hemma, på mamma-grupp och for runt och fixade lite inför Marks 30-årsdag.
.
Och här är härliga helgens händelser;
.
Fredagen och Lördagmorgon tillbringade vi med Matilda och Tobbe som kom från Cypern och hälsade på innan deras hemfärd till Timrå. Vi åt grillmiddag i Cypriotisk stil och hade mysigt tillsammans.
.
.
Och den allra största nyheten är nog att lille Harry har börjat ÄTA MAT! I går fick han sin första smakportion a la potatismos gjord på kokad potatis och bröstmjölk, smarrigt värre. Idag fick han sin andra portion. Han ser lite misstänksam ut och smakar på det men vet inte riktigt hur man flyttar på tungan och äter ordentligt, så det hamnar mest på hakan, kinden, fingrarna och haklappen. Men egentligen har han ju redan smakat allt annat från mig... han brukar ju suga på mitt ansikte och min mun så fort han får chansen och då får han smaka kaffe, godis och vitlök och mat i allmänhet, så potatis är kanske lite tråkigt för Herr Onken. ;)
.
.
I Lördagseftermiddag for vi till Strängnäs och hämtade upp ett balkongskydd som vi köpte för ett superpris på Tradera (vi är rätt less på grannen som aldrig vill låta oss vara ifred där ute) och efterråt upptäckte vi att Strängnäs var en jättemysig liten sommarstad med båthamn och jättegod glass!
.
.
Så njöt vi av att få vara ifred ute på balkongen med vårt nya balkongskydd och Harry fick somna i mina armar inrullad i en filt, sedan satt jag och Mark kvar där heeeela kvällen tills klockan var 1.30 och drack vin och öl och bara myste!
.
.
Idag var vi ute och kollade runt i lite affärer och sedan bar det av till Solmaz och kollade in hennes nya lägenhet i Gullmarsplan-Årsta. Jättemysigt och hon hade bakat en super morotskaka.....mmmmmm! Tänk att Solis och jag kommer från Sundsvall, sedan bodde i London jättenära varandra och nu bor vi båda i Stockholm, lustigt men jättekul! Hon hade jättefint i sin nya lya.
.
.
Så for vi hem och lagade middag. Och vårt lilla busfrö satt lyckligt i sin stol och skrattade i köket, han älskar det! ♥
.
.
Nu ligger mina pojkar och sover och jag ska försöka få lite gjort innan sängdags. Godnatt allihopa!
.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0