Harry och mamma i Sundsvall

En vecka senare och tänkte att jag skulle lägga in lite bilder från vårt besök i Sundsvall.
.
Harry på Y-bussen för första gången. Tur att han har sin egen säng med sig, han sov som en stock!
.
.
Så kom vi fram och tog en sväng på stan.
.
.
Nästa dag var det dags för ett fika-besök och lite skvaller och förlossnings-talk hos mormor.
.
.
Efterråt var det farmors urnedsättning. Visste inte om jag ville lägga in denna bild, men det var så fint och farmor var och är fortfarande en sådan stor del av vårt liv att jag tycker hon förtjänar att vara med på min blogg för en sista gång. Så sorgligt att ta farväl men jag vet och jag känner att hon finns kvar hos oss. Harry hade på sig hennes stickade tröja som hon NÄSTAN hann klart. Här är mamma och pappa när de ber en bön för henne. Regnet öste ner och Matilda sa att nu är det farmor som vattnar blommorna. Och så var det nog! Älskade lilla farmor, hon älskade blommor.
.
.
Vi avslutade med en fika till farmors ära. Hon var säkert med oss där vid bordet.
.
.
På kvällen var det dags för ett kalas för att fira min YNGSTA moster. Och ja...ung är hon minsann, har alltid kvar sitt barnasinne, precis som mig, ha ha ha.
.
.
Det bjöds på det härligaste födelsedags-buffe bordet jag någonsin sett! Mmmmmm! Men när Jenny sa att jag åt för mycket så fick jag snabbt sluta....ops!
.
.
Mia och Harry
.
.
Kenneth och Harry hamnade i blom-rabatten och Harry fick tag på en rosa blomma. Tur att pappa Mark inte var med.... hi hi.
.
.
Harry hade också en dubbelgångare på festen, i form av Kent Ersson!
.
.
Så på Lördagen var det dags att hälsa på den höggravida (och about to pop) Jenny Ersson! Harry satt på sin 'kusins' mage och njöt, bra läge på den där stolen!
.
.
Och så var det lite gosandes med mormor och Lars-Evert på köksbordet.
.
.
På Lördagskvällen var vi bjudna på trerättersmiddag hos familjen Ruda. Mmmmmmm, underbart gott och trevligt sällskap. Njöt av deras inglasade altan och kände mig som jag satt i lyxrestaurang med bordsplacering och allt.
.
.
Nej, vi är inte på spa, vi är inlindade i Malins lyxfiltar!
.
.
Kenneth skyltade stolt med sin nya tatuering
.
.
På Söndagen var det morsdag. Min första morsdag. Vi firade med att spendera dagen hos familjen Nordström. Harry fick äntligen träffa sina små kusiner och det är bara liiiiite svårt att få dem att titta åt samma håll, nämligen kameran, på samma gång!
.
.
Här tittade de på Tobbis, som höll på att dränkas i regn vid grillen, men han gav inte upp. Ska det grillas så ska det!
.
.
Moster Matilda roade Harry. Han ser ut att skratta jättemycket åt hennes miner, hi hi!
.
.
Det blev sol ibland också.... Och vi mumsade i oss världens godaste mat och cheesecake, MUMS!!!! p.s, kolla in den rosa blomman....det är MIN morsdags-blomma som jag fick av 'Harry'!
.
.
Och jag har ALDRIG ätit en godare fisk i hela mitt liv. Att den var färskfångad av Herr Nordström själv var ännu mer imponerande!
.
.
Önskar jag var kvar där än......
.


Kommentarer
Jenny

Ja, o vi saknar er här uppe!! :)



Hoppas ni haft en mysig helg, långhelger är ju det bästa som finns :)



Kanske vi kan höras av på telefon i veckan?

Kram!

2011-06-06 @ 21:49:54


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0