Min 5-månaders bebis!

Idag fyller min älskling fem månader! Han har två tänder som tittar fram längst ner i munnen och han kan gripa tag i saker, har hittat sina fötter och älskar att ligga och titta på sina fingrar och att stoppa ALLT han får tag på i munnen. Han älskar sin mammas hår, morfars mustasch och att ta på sin pappas ansikte. Han tycker om att borsta tänderna, byta blöjor och han ogillar starkt att klä på sig och att få näsan petad. Hans favoritleksak heter Ellis och han älskar att få sitta i sin babysitter och titta på när vi lagar mat, så tjuter han av skratt och sparkar vilt med benen. Han vaknar med ett leende varje dag och är det finaste jag har! ♥ Tänk vad mycket som kan hända på fem månader.
.
Tyvärr är han sjuk sedan igår och snorar, hostar, nyser och har röda ögon. Han är lite hängig men samtidigt glad och vill leka lite då och då. Ingen feber har han i alla fall!
.
Vi hade en supermysig långhelg med min pappa och Monica som kom ner till storstan med sin lilla husvagn. Solen sken, det var varmt och vi var på utflykt till Fjäderholmarna och hade så härligt tillsammans. Ingen stress, bara lugnt och skönt och umgicks ordentligt.
.
Här kommer lite bilder......
.
.
Shopping på IKEA är alltid kul! De har ju så sköna stolar där!
.
.
Lite jobbigt blir det dock när mamma och pappa handlar så mycket så att jag får bära liksom...
.
.
Så det är bäst man tar sig en tupplur lite då och då!
.
.
Här borstar jag mina nya tänder. Tandkrämen smakar supergott, nästan lika bra som mammas mjölk!
.
.
Så hittade vi BUNDABURG GINGER BEER på systemet, aaaaahhhhh älskar det! Ända från Australien och det säljs här, jippiiii!
.
.
Så kom pappa och Monica och Harry fick förtjust tag i sin morfars mustasch!
.
.
Slappar på Fjäderholmarna i solen
.
.
Så slappade vi ännu mer på Bredängs camping
.
.
Och min pappa gjorde det han är bäst på.... nämligen grilla korv!
.
.
Gillar ni pappas nya husvagn?! Så liten och söt och matchar bilen!
.
.
Tror inte Mark får plats I den, han kan stanna utanför, hi hi!
.


Kommentarer
Maria

Hoppas han snart kryar på sig, lill-killen! Tänk att han är 5 månader! Snart gäller det att se upp när han börjar krypa;)

Kram

2011-06-08 @ 20:06:25
Emma

Ni borde komma till sundsvall snart igen så jag får krama lite på Harry! Ha det så bra och hoppas Harry blir frisk! :)

Kram Från Emma

2011-06-13 @ 01:49:10
URL: http://emmastn.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0