Känner bebisar av när mamma är sjuk?

Jag har migrän. Vidriga, mörka, onda smärta som bara förstör allting man planerat och allt man vill göra. Livet får hejda sig ett slag och man får stanna hemma..... Man får inte heller ta migränmedicin när man ammar så det är bara att lida ut smärtan tills den är över. Vi som skulle till Farnaz- min gamla Australien-vän- som bor i Täby idag men vi fick stanna hemma. Men det kanske vi behövde ändå jag och Harry.
.
Känner bebisar på sig när man är sjuk? Eller blir de också påverkade av mammans sjukdom? Vem vet? Det här är andra gången som jag är sjuk och Harry är som en ängel! Han har legat med mig i sängen och bara lekt tyst med mina händer, sedan låg han tyst och lugn i babygymet och lekte längre än vanligt medan jag låg på soffan och sedan har han sovit med mig på soffan mestadelen av dagen, han som inte alls brukar vilja sova på dagarna längre. Han vaknade nyss för att äta sedan somnade han om igen, näsa mot näsa som vi brukar ligga när vi myser ihop.
.
Mitt hjärta. ♥ Ljuspunkten i den onda smärtan är att titta på honom och så smälter man, då mår man bra igen för ett ögonblick. Det finns inget finare och ingen snällare än min lilla bebis.
.


Kommentarer
Jesisca

Barn är otroliga. De vet när det är allvar och skärper sig. Mina är likadana. Både jag och Peter var magsjuk en gång och då skötte Daniel och Jenny sig själva hur snällt som helst. Jenny gjorde precis som Daniel sa. Borstade tänderna och gick och la sig utan att gnälla. I vanliga fall skulle det inte alls gått utan då skulle hon tjatat om saga och om att jag skulle borsta tänderna.



Hoppas du kryar på dig.

2011-05-20 @ 06:25:02
Crixan

Jag tror nog att barn kan känna av den energi man ger ut, precis så som hundar kan reagera (inte för att jag jämför barn med hundar, utan mer teorin)

Kan kanske sitta i "spegel inlärningen"? sånt har ju alla barn om de inte råkar ha asperger som en annan, då är det något som måste läras in.

Så det är mycket troligt att han känner av att du är dålig och agerar därefter, fast det är bara vad jag tror, kan ha fel då jag inte alls är insatt i barnfrågor ;)



Hoppas iallafall att du är bättre i huvudet!!! usch och fy

2011-05-22 @ 09:31:24
URL: http://bustjejan.wordpress.com/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0