Min lilla skrik-bebis

Åh jag är så trött, så trött! Sitter och väntar på att tvätten ska bli torr nere i tvättstugan sedan ska jag sova! Har haft en underbar helg hos Marit, Andy och Stig över sista April, och idag for jag och Harry på Willys och storhandlade och sedan gick jag på en promenad med Åsa en stund.
.
Ikväll har vi grillat och sedan......... gått runt och burit och försökt trösta Harry. Han har alltid gråtit på kvällarna till och från med magknip men annars varit det mest gudomliga barnet som bara sover och är glad, men nu har det minsann förändrats. Visst, han smälter hela mitt hjärta varje gång han ler och skrattar högt, men han har blivit så otröstlig så ofta och bara skriker och skriker och gråter och gnäller. I helgen var han jättegnällig och han har förändrats så mycket. Han avskyr plötsligt sin napp som han älskade mer än allt, han vill inte somna eller gosa i mina armar (förut var det det enda sättet att få honom att somna). Ifall han somnar är det av utmattning när man lägger ner honom. Ibland skriker han så det skär i öronen och man inte kan prata med andra i samma rum och inte göra något än att bära runt honom fram och tillbaka, och vad man än gör är det fel. Alla tricks vi hade lärt oss går åt skogen. Mark och jag grälar och är helt slut, det tar på krafterna.
.
Mitt lilla hjärta, om vi ändå kunde hjälpa honom. Kanske han håller på att få tänder? Hoppas att det går över snart, vad det än är som är fel. Åh vad det svider i ögonen. Längtar efter sängen.......


Kommentarer
Mattis

Han kanske saknar sin moster? Ja det tror jag :)



Det kan vara så att han är inne i någon fas, han kanske har ont i munnen, det kanske är tänder på väg. De utvecklas varje dag som går så det som var bra igår kanske inte är bra idag. Man får liksom ändra sina rutiner efter barnet. Det är inte förrän senare som de får sina "riktiga" rutiner. Alex hade också sånadär perioder, man förstod ingenting om vad som hände helt plötsligt var det bara som en ny bäbis. Förstår att det är jobbigt gumman :(



Kom hem till oss o hälsa på så ska jag ta hand om den lilla godingen! :)

2011-05-03 @ 08:33:59
URL: http://annamatildas.blogg.se/
Mattis

Glömde skriva en sak... det kan vara så att han är gnällig för att han upplever så mycket nytt. Ni har ju varit hemifrån hela helgen och det är mycket nya intryck som ska bearbetas. Bäbisar blir ofta lite trötta o gnälliga om de möter mycket nya människor och nya platser. Kram!

2011-05-03 @ 08:45:00
URL: http://annamatildas.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0