Underbara Stockholm!

Åh vad jag är glad att jag flyttade till denna underbara stad! Det är så vackert, så mysigt, vi har turen att ha vänner här, både nya och gamla, och det finns så mycket att göra....speciellt när man har barn har jag märkt! Det är ju babyboom i Sverige och i vår huvudstad är utbudet enormt. Vart man än går kryllar det av barnvagnar. Man kan vara fullt upptagen varje dag med aktiviteter för bebisar och barn om man vill. Cafeer, museum, djurparker, små utflykter osv osv ordnas runt stan. Idag gick vi till Marieviks kyrk-kafe och fikade med tre andra mammor i min mamma-grupp och klockan 14 var det babysång. Fullt med folk var det, grupper med pappor och bebisar och massa mammor också såklart. Jättehärligt att sitta och sjunga med min lilal skatt. Han tittade sig häpnat runt omkring.
.
Igår var jag och fikade på ett baby-cafe i Kungsträdgården och träffade en tjej som bott bara någon gata ifrån mig i London i 12 år!! (Hon saknade också Primark, fniss!) Och sedan var vi på babysim. Imorgon är det mamma-grupp och på Torsdag ska jag till Farnaz i Täby och fika. Synd att hon bor så himla långt bort bara!
.
Min älskade lilla pojke har börjat prata ordentligt nu! Han försöker forma små ord som ibland låter som ett riktigt språk, lite åt det engelska hållet. Han skrattar högt när han blir kittlad och han vaknar med ett leende på läpparna så fort han ser oss. Han sparkar av sig sin filt i vaggan och gillar att dra i allt han kan och stoppa in det i munnen. Just nu sitter jag här och stinker av spya men vad gör det när man har världens finaste lilla bebis att umgås med varje dag? Han spydde förresten i min mun häromdagen Matilda, ha ha ha! (Hon undrade om det någonsin hade hänt...)
.


Kommentarer
Jenny

Ja, ibland önskar man att man bodde i Stockholm :) Tänk va roligt det vore om jag o Lillis fick följa med på dina o Harrys äventyr.. men vi hade väl blivit helt slutkörda isf ;)



Kram

2011-05-18 @ 10:27:52


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0