Vecka 30

Jag är 30 1/2 veckor gravid och nu börjar det svälla rejält! Vaknade i morse av att fingrarna var helt uppsvällda. Igår på IKEA fick jag stanna några gånger efter som det dras ihop i magen, vilket kallas sammandragningar. Ibland vänder sig bebisen eller sparkar så man bara hoppar till av förvåning och igår kunde jag känna hur den låg upp och ner med benen till höger, den börjar bli riktigt stor! Mormor säger att om bebisen sparkar till höger så är det en pojke och det gör den jämt!
 
Är det en pojkmage? Eller flickmage? Jag tycker nog den är rätt lika min förra gravidmage så kanske det blir en liten pojke till..... Enormt stor är den i alla fall, huden känns som den dras ut mer och mer och det trycker neråt. Hoppas den inte kommer tidigare bara. Hang in there baby, farmor och farfar måste hinna komma hit den 22;a Februari från Australien innan du tittar ut! :)
 
Här är min mage just nu......
 
 
Här är min gravidmage förra gången i vecka 31:
 


Kommentarer
Maria

Jag tror magen växer fortare andra och ännu värre tredje graviditeten! Iallafall kändes det så. Kämpa på och ha en riktigt GOD JUL! Kram Maria

2012-12-23 @ 15:54:36


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0