Tack British Aiways!

Vissa människor säger ibland att jag nog måste säga upp mig ändå och skaffa mig ett vanligt jobb här hemma... Men hur förklarar man i ord en känsla så stark och så annorlunda som nog inte många får uppleva i livet? En dragning, en njutning, något som man drömt om i hela sitt liv som till slut blev verkligehet? Att få betalt för att få resa jorden runt är en dröm, inte allas dröm, men min dröm. Sedan att det kommer med ett pris, sömnlösa nätter, yrsel av jetlag och att måsta vara hemmifrån dagar i streck, ja det måste man ta.
.
Jag får nästan nypa mig själv emellanåt. Här är en liten bit av paradiset. Och här får jag tillbringa mina arbetsdagar. Hur många av er tycker allvarligt att det vore lätt att ge upp det här?
.
The Bahamas
Bongoya Island, Tanzania

Det färskaste fish and chips man kan få!


Kommentarer
Crixan

Har många gånger önskat att jag kunnat gå i dina skor ett tag och få uppleva omvärlden.

Du har då banne mig tur att du har funnit ett jobb som du verkligen tycker om, det verkar inte vara många som gjort det :/

Hur som helst, hoppas du och "pojkarna" har det bra :)

Kramz

2012-03-27 @ 06:23:19
ElisabethT

Det är kanske den vanliga avundsjuka som visar sitt trista ansikte.

Det är väl tur att du får detta, se världen och njuta av paradis för i luften är det i mina ögon ett slitsamt yrke, inte särskilt glamoröst.

E

nyfiken fråga...vilket bolag du flyger för, jag tänker att det kanske inte är alla som får resa till dessa fanstastiska ställen, kanske mer ordinära ställen...Skönt att du hinner njuta av platserna

2012-03-29 @ 08:49:26
URL: http://kapverde.blogg.se/
ElisabethT

OM jag hade läst rubriken hade jag inte behövt fråga om bolaget..

2012-03-29 @ 08:50:05
Maria

Det är bara du som bestämmer vad som är bra för dig! Om du mår bra på jobbet är det större förutsättningar för att du mår bra hemma också med din familj. Så fortsätt flyga:)

Kram

2012-04-01 @ 12:39:46


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0