Vecka 22

Nu är jag redan i vecka 22, eller i 23:e veckan om man räknar så. Bebisen ser tydligen mer och mer ut som en nyfödd och jag kan ju säga att den KÄNNS!! :) Igår fick Mark sig några rejäla sparkar och nu börjar jag komma ihåg hur det kändes att vara gravid sist. Magen spänner lite ibland, känns som jag får andnöd om jag ligger på rygg, ont i korsryggen och lite ischias.Om jag springer eller går snabbt bultar hjärtat hårt och jag får svårt att andas. Och så rörelserna där inne i magen som blir starkar och starkare. Nu kan jag känna när bebisen vänder på sig och gillar att sparkas och leva rövare där inne. Det jobbiga är att jag känner mig så otymplig och otränad. Sist var jag vältränad och mycket mer aktiv, nu känns det som jag ska kollapsa bara jag böjer mig ner ibland. Men jag börjar väl bli gammal dessutom... 
 
Idag ska jag till barnmorskan för att förhoppningsvis få ett brev till vår resa att jag FÅR flyga och att allt verkar vara bra. Håller tummarna! :) Jag måste få det där brevet för att få flyga ända till Australien. 'Gulp', bara en vecka kvar!!
 
Här är gravidmagen vecka 22. Jag ser verkligen hemsk ut men ingen fotoshop som kan ändra på det tyvärr.
 
 
För övrigt har jag så himla mycket att göra, non stop. Vi åker om en vecka och har en lång lista på allt som måste göras. Det här med flygen är ingen enkel grej heller..... tar timtals att planera, boka och lista på flygen. Igår fick jag dock ett avbrott genom att åka och hämta Jana inne på Centralstation (hon var här med jobbet över natten - också flygvärdinna). Vi åt middag hos oss och hade så himla mycket att prata om att tiden bara flög iväg. Hon är en riktigt bra vän, alltid lika kul att träffa henne. 
 
Här är Jana och jag, hon smal som en sticka, jag stor som ett berg!!
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0