Tack!

Tack till er som gett mig råd och som försökt lugnat mig lite angående min förlossningsskräck. Och Maria, jag har ringt MVC nu och ska försöka boka in en tid med en sån där barnmorska som man kan få prata med angående sin rädsla...
 
Tyvärr blir rädslan bara värre med varje dag som går. Speciellt de stunder då jag mår dåligt och mår illa, som idag (magsjuka....igen). Jag är rädd för allt, för smärtan mest av allt, men också för att jag inte ska hinna in i tid. Fy sjutton, vad man ger sig in på som människa. Jag önskar jag kunde få göra kejsarsnitt. Men å andra sidan känns ju det som ett misslyckande också, alla andra klarar ju av det. 
 
Nej nu ska jag lägga mig och sova och försöka lugna ner mig lite.
 
 


Kommentarer
Mattis

Usch vad jobbigt gumman. Men jag är säkert att det kommer gå bra för dig. Lyssna på din egen kropp, och känner du dig rädd så åk in vid minsta lilla känning. Sedan kan man också säga till att man är rädd tex till sin barnmorska innan (som du gjort) då vet förlossningspersonalen det när du kommer in och man brukar bli bemött därefter.
Det finns ju också bedövning, så tjura inte på hemma utan åk in direkt när du känner att nåt är på G.

Du kommer klara det gumman, din kropp är byggd för det även om det känns otäckt så vet jag att du är stark <3

2013-01-14 @ 12:53:10
URL: http://annamatildas.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0