Lyckorus

Får ni någonsing känslan av lycka strömma över er?? Som en flodvåg kommer det, som ett 'rush' i huvudet och kroppen och man blir så sprallig och glad att det nästan svämmar över?

Så kände jag igår när jag var på väg hem från Hammersmith. Jag kom tillbaka från Chicago på morgonen, och sov en stund i mitt nya hem. Mitt nya rum är flickaktigt och rosa och rent, jättemysigt har jag gjort det, precis som jag vill ha det.

Efter att ha sovit några timmar på förmiddagen vaknade jag, duschade, gjorde mig i ordning med en kort jeanskjol (victoria beckhams märke ;) och en ny rödprickig top med ett vitt hårband. Jag målade tånaglarna lysande rosa och tog på mig mina vita flip flops med diamantblommor på, sa sedan hejdå till mina nya housemates- som alla verkar underbara förresten- och for in till Hammersmith in solen och värmen. Jag lyssnade till bra musik på min mobil, och gick och hämtade min älskade bärbara lilla dator från internet stället. Killen som jobbar där känner mig sedan flera år som jag bott i Hammersmith och fixade min dator perfekt och billigt. Jag kände nästan för att krama honom, så gullig är han! Sedan strosade jag runt, köpte min favorit iskalla 'frappucino' i Starbucks och tog bussen till min föredetta bostad hemma hos mina vänner Luke och Ness. På bussen lyssnade jag på bra musik och den där lyckokänslan svämmade över mig! Jag kände mig så lycklig just där och då. Eftersom Luke och Ness är på semester skulle jag och Mark spendera kvällen ENSAMMA för en gångs skull!!

Kvällen var underbar, precis som vi ville ha det. Jag gjorde lite förrätt och han hade köpt med sig färska grönsaker och kyckling och gjorde jättegod mat till oss! (Han gör alltid mat efter min diet också vilket jag uppskattar.) Medan vi lagade mat drack vi öl (min öl med lite kolhydrater) och dansade till musik från radion, skrattade och hade det så roligt! Vi åt och såg sedan på en film och bara myste tillsammans!

Han sa till mig vid ett tillfälle; 'I reckon you are the coolest chick in the world!!'. Jag sa varför då och han sa därför att han kan vara precis sig själv med mig och jag tycker fortfarande om honom! Precis så känner jag med, det är en underbar känsla.

Nu sitter jag och väntar på att min älskade vän Amy ska komma och hälsa på mig. Jag saknar henne så enormt att jag nästan blir tårögd när jag tänker på att hon ska komma hit så snart. Vi pratar och pratar i timmar, jag längtar så efter henne. Hon är en sån där vän som alla tjejer vill ha, som en syster.

Ska göra i ordning lite kaffe till oss. Idag fick jag äntligen prata med min mamma också, det var underbart! Tyvärr fick jag just reda på att jag inte kan komma hem till veckan och umgås med alla som jag hade hoppats på, för jag har fått en resa med jobbet till Tokyo! Men resan är värd 10 000 kronor så klart jag MÅSTE fara!!!!

Hoppas ni har en bra helg. Och att ni också får känna det där lyckoruset ibland! Kram till er alla.



Kommentarer
Moster Malin

Åhhh vad synd att du inte kan komma hem! Men jag förstår dej om den är värd så mycket. Längtar efter dej och har tänkt så mycket på hur du har det! Skönt att din dator är fixad!Tor du att du kommer att komma hem något innan VI kommer till London? KRAM, kramar

2007-08-12 @ 18:05:47


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0