Från Cornwall till Hong Kong

Här sitter jag mitt i natten i Hong Kong. Har precis kommit från baren.... Jag var så slut igår kväll när vi kom hit, jag har haft så otroligt fullt upp den senaste månaden (därför har jag knappt skrivit i min blogg) så när jag hamnade nere i baren efter att ha varit vaken i över 30 timmar blev jag riktigt berusad och sedan sov jag i 17 timmar!!!!!! Det måste vara rekord?? Jag sov från midnatt till klockan 17.00 i eftermiddag. Solen sken ute på den asiatiska himlen och det var varmt, och där låg jag och sov bort hela dagen.


Hur som helst, min kropp värkte av trötthet när jag vaknade så det måste ha behövts. Jag ska passa på att gå på billig asiatisk massage imorgon. Reflexologi (för fötterna) och ansiktsmassage. Mmmmm...


Vi hade en underbar jul nere i en liten fiskeby som heter Mevagissey nere i södra Cornwall. Vi bodde i Amys lilla fina lägenhet i en gammal kyrka och vi gick promenader på vackra stränder, for runt bland små byar, gick på den lilla lokala puben och blev vän med alla som bor där och vi firade jul med svenskt julbord och på juldagen med engelsk 'roast christmas dinner' med Amy och hennes son Jay. Vi hade jätte-jättemysigt!! Så bra som en jul kan bli när man inte får fira med sin familj hemma i sverige. Det var dessutom Marks och min första jul tillsammans och det var underbart.


Imorgon natt far jag hem till London och sedan bär det av till Sundsvall över nyår. Jag längtar!! Det enda konstiga är att jag knappt varit hemma sedan vi flyttade till vårt nya hus, jag lever minst sagt i en resväska just nu.


Här kommer några bilder från vår underbara jul.



image191



Kommentarer
malin

hej vännen, det låter som att du haft en mysig jul - härligt! hoppas att du får det bra i Sundsvall också, hälsa gärna familjen ifrån mig :) *kramar*

2007-12-29 @ 09:50:53
URL: http://mallafors.se
ewe

hoppas vi ses när du är hemma nått =D du verkar ha det så mysigt jämt där du far å ränner! ja blir sååå avis ;D haha

2008-01-01 @ 01:49:53
URL: http://ewelinus.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0