Choklad, chips, godis, vin, mat......

Jag är så less!

Varför är det så att vissa människor kan äta friterad mat och dricka varm choklad och äta godis när de vill och ändå se ut som stickor?

Varför måste vissa människor (som jag) slösa bort så mycket av min dyrbara tid på att våndas över vad jag får och inte får äta?

Varför går vissa människor (som jag) upp i vikt bara av att titta på en chokladbit?

Varför är jag alltid hungrig? Även fast jag åt för två minuter sedan?

Varför måste man alltid banta och ändå inte gå ner i vikt?

Varför kan det inte gå en enda dag utan att jag MÅSTE ha socker och med det menar jag choklad?

Varför väller alltid min mage ut över jeansen så att jag mår illa?

Varför måste jag prova kläder i storlek Large när jag går till Abercrombie (min favorit affär)? Och ändå sitter det så tajt att man ser bh-banden skära in i ryggen?

Varför är det så mycket kalorier i allt som gör livet njutbart?

Varför kan man inte dricka vin och BLI SMAL av det???

Varför är motion och gym det tråkigaste som finns??????? Det är så tråkigt att jag mår illa bara jag ens tänker på det.

Varför kan inte sallad och frukt vara gott?

Varför kan det aldrig vara mode att vara knubbig?

Varför kan jag alltid äta mer än en stor karl?

Varför kliver folk upp så att jag kan sitta ner på tunnelbanan för att de tror att jag är GRAVID?!!!!

Varför kan det inte gå en enda dag utan att jag vill äta allt som finns? Inte ens när jag är sjuk tappar jag matlusten som alla andra gör, det är verkligen inte normalt!

Jag vet att jag borde skatta mig lycklig som har det så bra, och tro mig det gör jag, men jag är så less på detta eviga kämpande.

Godnatt



Kommentarer
Moster Malin

Kära Cillus, kan bara säga att du inte är ensam....Läste i tidningen i morse att man kunde gå ner i vikt med kognitiv beteendeterapi, det tror jag däremot på! Att ändra sitt beteende gentemot mat! Att inte vara så otroligt fixerad av vad man stoppar i sig utan att ha ett naturligt fårhållande till mat! Kommer att köpa den boken! Kram

2007-11-17 @ 10:22:49
URL: http://www.moalins.blogg.se
Malin

vet du... jag fattar... det där är så jobbigt... men jag tror att vi OCH hela samhället måste ändra sin inställning till denna hysteriska kroppsfixering! shit den är ju galen.... vi borde bojkotta - vi är vackra som vi är! eller hur?

2007-11-20 @ 10:38:09
URL: http://mallafors.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0