Pappa!!

Det följande inlägg är till dig pappa!


Förlåt för att jag glömde bort farsdag!!! Jag känner mig som en urusel dotter som kanske inte verkar bry mig, men jag lovar att jag bryr mig VÄLDIGT mycket om dig, saknar dig och tänker på dig.


Men här sitter jag i Detroit, väldigt trött efter en lång dag på flyget och läser Matildas inlägg (att hon inte kunde ens påminna mig förresten, har hon glömt bort sin gamla syster??!!!!!) om att det varit farsdag hemma i sverige och jag har inte ens skickat ett kort till dig. Vilken dotter....


Det enda jag kan skylla på är att det inte är så lätt när jag ena dagen är i London, nästa i Sydafrika, sedan tillbaka till London, till Toronto och nu Detroit. Man blir lätt lite yr med datum, årstider och tider när man är flygvärdinna och jag har inte ens en svensk almanacka!!!! Så hur ska man då veta när det är farsdag i Sverige?? Kanske du kan köpa en svensk almanacka till mig i julklapp pappa så att jag kan bättra mig? Du vet ju att jag är lite yr av mig.


Förlåt mig, jag älskar dig så mycket och du har varit en klippa genom mitt liv. Trygg och lugn men alltid där för mig. Minns du när du t.e.x körde mig till akuten på julaftonen? Och när du bar mig alldeles blöt från duschen när jag svimmat? Och när du fick komma mitt i natten och starta min bil? Eller när jag bröt av nyckeln i ditt lås på Chevan? Eller alla gånger du lagat din fantastiska korvstroganoff till mig?


Jag önskar jag kunde krama dig nu och känna den där trygga känslan av mustashen sticka mig när du pussar mig på kinden! Hi hi.

GRATTIS MIN ÄLSKADE PAPPA PÅ FARSDAG i efterskott!!

image174



Kommentarer
Farsis

Naturligtvis. Hur ska du kunna veta/hålla reda på det. Jag hade inte vetat själv om jag inte sett all reklam om vad man ska köpa till farsdag, fick i allafall titta i almanackan vilken söndag det var. Tack för allt fint du skrivit. Puss o kram

2007-11-14 @ 21:19:54
Mattis

Skyll på mig som alltid :)
Pappa fick en morgonrock av mig, hans gamla var alldeles gul och trasig, det behövde han. Kram Kram

2007-11-15 @ 10:20:22
Malin

såklart förstår din gulliga pappa (jag har ju träffat honom även om det var länge sedan) - och bry dig inte om pikarna... han känner i sitt hjärta - och det gör du med! du ÄR ingen dålig dotter... *kram*

2007-11-15 @ 15:26:52
URL: http://mallafors.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0