Scary!!

Jag rasar in i mitt hotelrum från baren klockan 23.00. Åhhhh jag är så trött, jag har inte sovit på mer än 24 timmar och vinet brusar i mitt huvud. Men jag ville ju så gärna stanna och prata med Claire, min kompis som också var där nere i baren och som jag inte sett sedan i Februari i Bangkok, så jag stannade fast att ögonen sved, huvudet snurrade och min kropp bara skrek 'stopp, Cilla gå och lägg dig!!'

Jag mer eller mindre kollapsar in i min säng och tänker 'ahhh, äntligen, jag ska sooooova minst i 12 timmar. Så jag somnar....

Klockan 0.00 vaknar jag av ett hemskt dånande, brusande högt ljud från radio/väckarklockan som är bredvid sängen!! Jag bara hoppar upp och slår till den så den blir tyst. Det händer sedan två gånger till innan jag lyckas få tyst på den och somna om....men med ett bultande hjärta. Måste sova...

Precis när jag somnat om  bara dånar det till i rummet! Ett stort värme-element som sitter vid fönstret har startat av sig själv, det bara brusar och dånar inne i rummet när det sprutar ut het luft! Jag hoppar ur sängen, vettskrämd och försöker få tyst på den! Hur gör man??? Jag hittar tillslut en knapp på väggen och får tyst på den.

Jag hämtar bibeln (som alltid när jag är rädd mitt i natten) ur skrivbordslådan och lägger den bredvid mig i sängen... Det brukar lugna mig när den ligger där...... tills den helt plötsligt rasar ner i golvet!!!!!!

Mitt hjärta bara dunkar, jag är helt säker på att det spökar här inne! Efter mycket vånda somnar jag tillslut med lyset tänt, inte så kul nu eftersom jag måste jobba idag och behövde sova ordentligt. Vi ska fara till Houston och tillbaka hit ikväll men när vi kommer tillbaka hit byter jag rum!

Vad tror ni? Spöken eller är det bara jag som är löjlig?????


Kommentarer
Moster Malin

Stackars dej Cilla, jag verkligen lider med dej när jag läser din blogg! Som du vet är ju jag väldigt, väldigt mörk och dags- rädd! Jag har ett kors hängande ovanför huvudkudden! Känns tryggt!Ja, nog finns det något okänt därute..i allafall, tror jag !!!Kram

2007-11-15 @ 23:27:24
URL: http://www.moalins.blogg.se
Jenny

Ingen fara Cilla.. Allt blir så mycket mer dramatiskt när man är SUPERtrött! Du kan sova i lugn o ro. "Den Gud vill bevara, den är utom all fara" Sussa gott! Kram

2007-11-16 @ 06:18:03
Mattis

Du kanske inte ska sova ensam, men som Jenny skrev...upprepa de orden då du är rädd, det brukar jag göra...Puss

2007-11-16 @ 07:29:49
Maria *Kussen*

Äntligen har jag hittat hit :)
Vilket roligt liv du har, älskar bilden på dig och lejonbebisarna. Kan vi byta liv en vecka kanske... du kan ta hand om mina barn och jag kan vara ute i världen. *L*
Tänker på att du var så blyg som liten och nu är du så berest..
Kramis på dig Anna-Cecilia
från din kusin Maria

2007-11-16 @ 17:08:57
monica

Det är INTE ett spöke det är en ÄNGEL som beskyddar DEJ. Jag vet. MASSA KRAMIZAR

2007-11-16 @ 21:42:21
Fanny

Oroa dej inte Cilla. Jag somnar alltid med mina händer knäppta och det gör att jag känner mig mera trygg. Jag tror inte på spöken och vet att du är skyddad från allt sånt. Gud är med dej alltid.

2008-01-13 @ 23:29:20
URL: http://effet.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0