Vet ni vart Doha ligger??

Skriver lite till innan jag lägger mig. Har nyss packat (jag är såååååå less på att packa!!)  inför min resa till Bahrain/ Doha imorgon. Ingen verkar veta var det ligger och det enda jag själv vet är att det är 32 grader varmt och vi bor tydligen i ett lyxhotel med fin pool! Passar mig perfekt i höstmörkret.

Ikväll har jag pratat med min älskade lilla farmor. Vad underbart att höra hennes röst, speciellt som jag tänkt så extra mycket på henne de senaste dagarna sedan jag vaknade med en dröm om henne. Hon lät pigg och glad! Sedan pratade jag med mamma en snabbis, om Ålands-resan. Läääängtar! Sedan ringde jag pappa. Vi surrade lite om allt möjligt, och det var härligt att få höra hans röst igen. Vi pratar alldeles för sällan!! Varje gång de frågar när jag kommer hem nästa gång och ifall jag kommer hem i jul och jag måste säga nej gör det ont i mig. Jag har inte haft varken råd eller tid att åka hem på ett tag och det känns. Jag har ett beroende att få fara hem och umgås med dem alla med jämna mellanrum. Jag saknar mitt gudbarn Sebbe så mycket att det det värker i hjärtat, jag vill bara krama och pussa på honom och vara med honom så att han inte glömmer bort att jag finns!

Jag förstår mig inte på folk som inte bryr sig om sin familj. Min familj är allt för mig. Vart jag än är i världen och hur länge jag än bor utomlands, så betyder de mer än allt.

Ikväll får jag mitt schema för julen, åhhhh jag blir så nervös. Ska jag måsta åka på någon skit-resa som ingen annan vill ha eller blir det kanske något roligt? Eller får jag vara ledig? Det är som att spela på Lotto, jag kan vinna eller förlora. I vilket fall så om jag måste jobba får Mark komma med mig på resan helt gratis. Förra året var jag i Bombai och kände mig riktigt ledsen och ensam på julen, jag satt i mitt lyxhotel och såg ut över vår pool och där, på andra sidan stängslet var det en by där folket bodde under skjul, utan vatten och el. Stackarna! Vi hade firat svensk jul hemma i vårt hus i London på julaftonen, men jag var tvungen att fara hemmifrån och till Bombei klockan 19.00 på julaftonskvällen medan de satt där hemma och drack champagne! Inte kul.

Håll tummarna för mig, att det är ett bättre år i år! :)


Kommentarer
Mattis

Doha är huvudstaden i Bahrain. Det landet ligger granne med Saudiarabien, i persiska viken. Nu vet du :)

2007-11-07 @ 19:32:19
Moster Malin

Cilla jag håller tummarna för dej! Hoppas att ni får en trevlig Ålands vistelse! Drick inte för mycket bara! Kramar

2007-11-07 @ 21:53:00
Malin

jag håller tummarna
- men du - jag är helt övertygad om
att din jul kommer att bli underbar...*kramar*

2007-11-09 @ 22:21:11
URL: http://mallafors.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0