Houseshare

Alltså alla som vet hur det är att bo och dela hus i London borde gå och se 'Vegemite Tales'. Det var den bästa teatern jag någonsin varit på! Så här två dagar efteråt tänker jag fortfarande tillbaka på hur bra det var, vad de sa och vad som hände. Alla karaktärer i teatern kände jag igen (har bott med minst en av dem alla) och det fick mig att njuta, skratta högt och t.o.m gråta. Det kändes som jag var en del av det. Det var mitt liv i London som i ett nötskal. Alla olika personligheter man måste stå ut med och allt roligt man har hemma i vardagsrummet medan man delar hus.

Ibland frågar min familj hemma 'hur orkar du dela hus så här, stackars dig Cilla', men om jag ska vara ärlig så skulle jag aldrig vilja vara utan mina erfarenheter. Man har alltid sällskap och roligt när man är hemma. T.e.x igår kom jag och Mark hem på kvällskvisten och skulle se på sista matchen rugby hemma. Vi hade varit i puben med vänner hela dagen och fortsatte dricka vin och öl och så kom våra housemates Regan och Michael hem och vi satt och pratade och skrattade resten av kvällen och hejade på rugbyn, och tillslut kom Wattsie hem och raglade in och fick oss att skratta ännu mer!

Idag har vi varit hemma och lagat mat, sett på film, hängt tvätt medan alla kommit in och ut i köket och vardagsrummet och vi har pratat om helgens bravader, om hur Wattsie var tvungen att köpa toalettpapper till en tiggare på affären, om hur Adam varit ute och rest och träffat tjejer från alla länder och avslutat sin semester med att dra hem en tjej igår, som han jagat i evigheter... men avslutade med att säga 'no, she is not the kind of girl I want as my girlfriend!' Typiskt. Sedan kom Luke hem och sa att han blivit så full igår på rugbyn att han somnat hemma hos några kompisar och inte ens kunde gå på jobbet idag, han vaknade och visste inte var han var!

Idag flyttade en ny tjej, Olga från Tjeckien och hennes kille in. Ännu två människor att lära känna och kanske bli irriterad eller kanske bra vänner med. Livet i London blir aldrig vardag och aldrig tråkigt.

Nu ska jag krypa ner i sängen med Mark och se på dvd. Imorgon bär det av till Boston och på Onsdag New York!



Kommentarer
Jenny

Jadu.. va mysigt du har det! Jag vill också ha det så.. Känns liiite ensamt ibland :p Ser fram emot London! Oxford Street, inte Primark (bara lite). Hoppas det kommit nån snö då.. Det kan väl du försöka fixa om inte annat? ;) 6-9 dec!

2007-10-08 @ 10:34:06
Malin

det låter mysigt... tänk att det finns så många olika sätt att leva
och bo... man går igenom olika perioder... och alla har de sin tjusning på något sätt - bodde ju liknande dig när jag pluggade och det var toppen, men sedan var det skönt att bo själv - och nu är det härligt med familjen :) härligt att du har det bra Sillen *kram*

2007-10-11 @ 15:29:28
URL: http://mallafors.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0