I am addicted

Har precis kommit tillbaka från  'Ruby Tuesdays' i Newark, New Jersey. Vi var ett gäng som skulle ut och äta och där satt jag med menyn i handen och så drogs mina ögon (som vanligt) mot vinlistan......

Ahhhhhhhh neeeej!! Jag måste avstå.... jag ska upp och jobba om några timmar.... jag fåååår inte! Åh, hur ska jag klara av det här? Jag lovade ju mig själv, att inte idag. Jag måste hålla mig åtminstone en dag utan det....? Hur ska det gå? Cilla, var stark. Det riktigt lyste om vinlistan, sådär lockande och inbjudande. Som om att det sa 'kom igen nu, ett glas gör väl inget?'

Jag kände riktigt den svalkande, söta drycken i min mun, så mjuk, len, och såå god.

Jag slet min blick från menyn och beställde en 'sparkling water'. Svettig av allt motstånd åt jag ganska snabbt, ursäktade mig och gick tillbaka till hotellet. Men jag avstod.

Min drog, min nya beroendeframkallande njutning.

White Zinfandel. I am in love.


                                  image144             image145


Kommentarer
Matto

Funderat på att söka hjälp för det där? ;P

2007-10-24 @ 22:04:06


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0