Nattugglan som inte vill sova

Vad är det med mig idag? Detta är mitt tredje inlägg! Brukar inte skriva så ofta men det kanske beror på att jag inte gått ut på hela dagen, har bara suttit inne. Ligger nu vaken mitt i natten och vill inte sova, som vanligt. Mina normala tider är att lägga sig vid 2-3 tiden och vakna....hm....idag blev det klockan 12. Frukost brukar jag äta vid ett eller två på eftermiddagen. Och middag vid.....fåse 21.00. Så är livet hos en flygvärdinna. Vaken på natten och sover på dagen. Och jag är aldrig trött på kvällen, men när klockan ringer (ja, det är sant jag måste ställa klockan varje dag på 11-tiden annars skulle jag ALDRIG vakna) då är jag såååååå trött. Jag sover som en stock.

Det är alldeles tyst i huset just nu. Mina housemates, Olga och hennes kille, Brady, Luke, Roch, Adam och Wattsie ligger alla och sover och det är mörkt. Känns konstigt, alla rum är fulla (t.o.m vardagsrummet där våra dossers ligger) men det är tyst, för en gångs skull. Annars (speciellt helger) är det alltid livat.

På natten tänker jag alltid mycket mer på allt än vad jag gör på dagen också. En sak jag funderar lite över idag är varför alla hatar Måndagar? Jag har läst vad alla skriver på Facebook och sina bloggar om hur de avskyr måndagar. Vad är det för mening med att gå runt och avsky sitt liv? Är det på grund av att ingen gillar sitt jobb? Jag förstår inte varför man går och slösar bort sin tid och sitt liv med att bara längta framåt? Mitt råd är att fånga nuet!!!!! Lev livet på det sätt som gör dig lycklig. Om du inte gillar ditt jobb, så byt! Livet är för kort för att gå runt och beklaga sig för småsaker som man faktiskt kan ändra på! Klart att mitt liv inte är en dans på rosor varje dag, men är jag inte lycklig så försöker jag att göra mig själv lycklig igen. Det jag absolut ÄLSKAR med mitt jobb är att jag är ledig så mycket, och jag jobbar aldrig bara måndag till fredag så jag får aldrig någonsin den där jobbiga söndags-känslan som alla verkar få hemma i Sverige. Här i London är det aldrig vardag. Det passar mig perfekt. Man vet ibland inte ens vad det är för dag, månad eller år, det är sant! Ibland tror jag att det är lördag när det är tisdag och ibland tror jag att det är April i September, det hände mig förra månaden, jag sa till någon att påsken snart var här, och jag var allvarlig. Ha ha. Ja, jag vet att jag är galen.

Förresten är jag lite besviken på att det så sällan är någon som lägger in kommentarer i min blogg. Enligt statistiken är det en del som läser den, men varför skiver ni inget då? Skriver jag så tråkigt?? Hm...har läst andras bloggar och fast vissa av dem är skittråkiga får de kanske 20 kommentarer om dagen, hur kommer det sig?

Jag ligger och tänker på min familj också just nu. Jag pratade med mamma lite snabbt ikväll och jag har inte pratat med pappa på evigheter! Jag saknar dem alla. Vi hörs av alldeles för sällan. Tänkte lägga in lite bilder på mina älsklingar sedan är det nog dags att släcka lampan om jag ska orka upp och packa väskan för ännu ett äventyr.

Jag kan tyvärr inte få in alla mina kära släktingar i bloggen men här är mina allra närmaste som jag saknar så mycket varje dag. Det är det enda jobbiga i mitt liv, att bo så långt ifrån de som betyder allra mest för mig.

Nu ska Cilla sova. Godnatt

Mamma och Sebastian busar på stan. Alltid lika glada!

image138

Min älskade pappa och hans kära motorcykel i hans underbara stuga. Önskar att jag var där nu och att han kunde grilla sin special-korv till mig!


image139

En liten Sebbe som ligger på reabordet på Onoff. Tur att han inte blev såld!


image140

Min söta lilla farmor när vi hade en kräftskiva för två! Alltd har vi mysigt när vi ses, farmor och jag!

image141

Min söta syster på sextiotals fest!


image142

Min underbara, starka mormor som alltid ger råd och kraft. Lite strulig i håret men med sitt alldeles speciella ärliga leende!


image143


Kommentarer
Moster Malin

Tjena Cillus! Här kommer ett inlägg!
Gör du några inlägg själv då;)?
Här är allt kaos! Står flyttkartonger överallt!
Saknar dej! Kram, kram, kram

2007-10-16 @ 10:56:24
Anna

hej, hittade hit via mathildas blogg.
Jag tror alltid att det är tisdag på söndagar.. och det är jäkla konstigt :P

2007-10-16 @ 19:20:34
URL: http://jolish.blogspot.com
Mattis

Min lillis kille, vad söt han var på reabordet!!!

2007-10-16 @ 23:08:44


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0