Tänker tillbaka...

Sitter här med ett glas vin och tänker tillbaka till för exakt en vecka sedan, då jag låg på soffan i Marks armar och grät för att min mamma, moster och syster lämnat mig här i London och farit hem till Sundsvall... Han behövde inte säga något, jag ville bara ligga där och sakna dem för mig själv.

Nu när jag slutat gråta kan jag tänka tillbaka på allt roligt vi hade! Som vanligt när de är här var det en helg fylld av shopping, skratt, prat (om ALLT, jag menar allt, t.o.m vilken av oss som var mest kär och vem som skulle ha sex först när de kom hem till sin partner och saker som hur feta vi var, hur mycket vi shoppat och om livet i allmänhet!)

Det är underbart att ha så många minnen med sin kära familj som man samlar på sig och kan ta fram lite då och då. Som idag såg jag 'Mr Bean's holiday' på dvd och mindes när vi urtrötta gick runt på The National gallery i Trafalgar Square och Matilda och jag fnissade om när Mr Bean jobbade där och strulade till allt. Och när vi gick förbi den där irriterande operasångerskan (som mamma tyckte var underbar)   och Malin sa 'Men släng dit ett äpple så kanske hon blir tyst!'. Sedan när mamma och Malin absolut måste på Primark varje dag tills Matilda blev less så Matilda och jag dissade Primark och gick på Hamleys och kollade på leksaker och sedan gick till sex-distriktet och köpte sexleksaker till mamma och Malin, som vi gav dem och skrattade över när vi åt lunch i Covent garden. Och när Matilda suckade  'Och jag fick bara vara på Topshop i en timme och nu har de varit i den där sminkaffären i en och en halv timme! Och varför måste de gå på Primark vaaaaarje dag?'

Och jag minns hur vi satt helt sluta utanför Primark den första dagen men säkert hundra kassar! Folk gick förbi och log och nickade mot våra påsar och en städare fick sopa runt kassarna! Och Malin hade lämnat spår efter sig med sina trasiga promenadskor som blivit helt utslitna efter shoppingrundan!

Och när vi senare lite glada och lulliga gick ut ur puben med alla kassar nickade en gammal man mot Matilda och sa 'Have you been shopping daaaaarling?!' Ingen fråga om saken, Sir!

Här är gänget utan för Primark efter de stängt och vi nästan blivit utkastade! (Trots allt kunde inte Malin och mamma dock låta bli att gå förbi senare igen efter puben medan de städade och dörrarna var låst på Primark och personalen vinkade hånflinandes att de minsann inte kunde komma in! He he.)

image112

Inne i provhytterna kan man minsann också ha kul!

     

När Matilda och jag blir trötta händer det alltid lite mer knäppa saker, som att t.e.x ta ovanliga bilder...och skratta tills tårarna rinner och ingen fattar vad som vi egentligen tycker är så roligt!

image116

   

Syskon-kärlek

       

Mellan shopping och pubrundor kom vi på att vi måste ju faktiskt göra något turistiskt också så vi for till Big ben!

image124

           

Jag har så många minnen och roliga bilder. Hoppas det inte dröjer så länge förrän vi gör om det hela igen! Jag längtar redan!



Kommentarer
Mattis

Oh looooord. Jag skrattar så mina tårar rinner nerför kinderna. hahahaha.
Och bilden med solisarna och mammas peruk, hahahahha!!!

2007-10-08 @ 12:30:27


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0