Can you cook a proper English Christmas Turkey?

Så var man hemma i London igen då. Kallt är det, och det ser mörkt ut ute. Inte för att jag varit ute idag, utan jag sov till 12 sedan har jag bara suttit i soffan med min 'hotwaterbottle' som är varm - full av hetvatten, rosa och mjuk. Gillar att bara slappa medan alla andra jobbar och jag är ensam hemma. Dricker kaffe, pratar med kompisar från Australien i telefon, är på Facebook och bara tar det lugnt. Måste bara säga tack till Monica som gav mig den fina, vita fliskoftan sist jag var hemma, den har blivit min räddning i vinterkylan! Det passar till allt och den är såååå mysig, så TACK Monica!!!!

Om en stund kommer Jess och Jimmy hem (som vi bor med) och vi ska tillsammans laga en riktig engelsk 'Christmas turkey' (vilket betyder kalkon om ni inte visste det). Vi fick t.o.m tips av Jamie Oliver häromdagen på TV så vi hoppas den ska bli bra. Jag ska nog baka en kladdkaka till efterrätt och så ska vi ha riktig jul här hemma innan de far till Australien. Vi ska även ha små julklappar!

Synd bara att glöggen i England inte är så god.....jag är så sugen på glögg! Måste nog fara till IKEA på Söndag eftersom vi ska ha svensk julmiddag här nästa söndag och då måste man ju ha riktig svensk glögg, och sill och köttbullar och pepparkakor.....

Ha en bra helg allihopa!



Kommentarer
malin

åh vad mysigt det låter... förstår att det är skönt att slappa när alla andra jobbar ;) själv ska jag försöka ge mig ut och handla lite julklappar idag... kramkram

2008-12-13 @ 09:09:04
URL: http://mallafors.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0