Från solen i Kenya till fancy julfest i Kensington!

Efter Bahamas fick jag ÄNTLIGEN några dagar hemma i London med Mark! Vi fixade massor med saker som vi inte hunnit med på flera veckor och i Söndags var vi på Julmarknad i Hyde Park! Det var en jättebra julmarknad där man kunde åka skridskor, äta tysk julkorv med vitlökssås, dricka glögg och varm choklad med Baileys! De hade massor med karuseller och även en mysig bar utomhus med fejkad snö (av SKUM, ha ha!). Vi hade jättemysigt. Det var kallt som det ska var på en julmarknad men tyvärr ingen snö....that's London for you.







Efter middag och några drinkar i en pub stal jag en julkula från en gran på Regent Street och vi hade lite kul på tunnelbanan hem ;)




I Tisdags var vi ute och shoppade, Mark köpte en ny  'overcoat', jättefin jacka, till sitt nya jobb och jag var tvungen att köpa en balklänning! Jag har aldrig i hela mitt liv haft en balklänning men jag hittade direkt den perfekta klänningen!! Skimmrande färger i lila med lite glitter i och lång- ända ner till fötterna!  Mark och en till kille som stod vid damernas provrum sa att jag såg ut som en prinsessa, hi hi. ;) Vi ska nämligen på julfest på Fredag i Kensington med Marks nya jobb! Han jobbar första dagen idag och vi är redan bjudna på lyx-fest med middag och champagne, allt är gratis. Jag läääääängtar! Jag har aldrig varit på en riktig lyxig julfest i London city och äntligen är jag bjuden! Måste bara se till att jag inte dricker för mycket av den dyra champagnen och gör bort mig framför Marks nya chef!


Men innan julfesten var jag såklart tvungen att jobba lite, så nu sitter jag, precis anländen i Nairobi, Kenya. Det var en lång dag på flyget med allt från knepigt folk och skrikande ungar till en afrikan klädd i vitt och stora guldsmycken som försökte få mig att följa med honom på semester i ett hotell i Kenya!! Ha ha ha! Men nej, inga såna afrikanska äventyr för mig tack, jag ska istället bara sova och sedan ligga vid poolen imorgon och dega! Det är vad jag gör bäst nu för tiden när jag är i solen och värmen.



Kommentarer
Mattis

Funderade just på vad glögg heter på engelska? Vet du det?

O du, lägg in en bild på klänningen, vill se!!!

Hoppas ni kul ikväll! Kramiss från oss!

2008-12-05 @ 21:48:46
URL: http://annamatildas.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0