Lovely San Frasisco!

Welcome to lovely San Frasisco! If you ever are thinking of coming here, I have only one thing to say; GO!!!!

Jag älskar den här staden, så vacker, så annorlunda, så mycket att se och göra. Varmt på sommaren, kallt på vintern men oftast soligt. Branta backar med vackra hus som slättar ner för branten, vatten, berg, broar, berömd shopping, härliga restauranger, Alcatraz, sälar som ligger ute vid en stor pir i hundratals, turister, en massa konstigt folk (gamla uteliggare överallt).

Jag har precis varit ute i solen och promenerat upp för backarna, ner för backarna och in och ut ur de härliga affärerna. Folk är glada, julpynt glittrar och man kan inte låta bli att gå runt med ett ständigt leende! Var även tvungen att ge lite pengar till en härlig svart kille som stod och kämpade med att sälja sina Big issue-tidningar medan han sjöng för oss och gav en massa kommentarer. 'Ah I can see you all wearing black today, everyone is black, lucky I chose to wear black too. Have a good day maam. Isn't it a lovely day! Oh God Bless you darling (när jag gav honom pengar)! You go and enjoy America!' Han var precis som hämtad ur en film! :)


Jag vet inte vad det är som hänt men jag har mer av en julkänsla i år än jag haft på flera år. Jag gillar att bara strosa runt och ta in allt, alla julgranar som glimmar, alla ljus och alla affärer som tävlar om julskyltningar och folk som springer runt med stora julkassar överallt över gatorna. Även julen i London känns annorlunda i år, mer stämningsfull och roligare att pynta och planera. Hoppas ni känner likadant! :) Känns även härligt att alla mina julklappar blev klara i November och att jag bara ska köpa något pyttelitet till Mark i år, vi bestämde att inte hålla på och slösa på pengar i år. Skönt! Julklappar är egentligen överdrivna, jag tycker det borde räcka med en liten sak till alla. Det man vill ha nu för tiden köper man ju så jag önskar mig aldrig någonting längre. Men nej, nu ska jag sluta babbla och flyga tillbaka hem till London och min Mark!

Här kommer några bilder från soliga San Fransisco!






******************************************************************************************************

Så till mina kommentarer från förra inlägget;

Jenny- vilken fest på Love Actually tänker du på? Jag ÄLSKAR den filmen men vet inte vilken scen du menar?

Mattis- ja vet du vad, jag berättade precis det där för Mark i söndags om hur vi gick runt på gatorna och tittade förundrat in på alla engelsmän i konstiga kungahattar på juldagen! Vad mysigt vi hade det!!

Mamma- jag visste att du inte skulle gilla den där bilden jag la ut på oss, men jag tyckte den var rolig..... okej, jag lägger ut min favoritbild då, där både du och Sebbe är jättesöta! Jag försökte ta en bild på var hjärt-ljusstaken stod i rummet men det blev så suddigt med alla ljus. Sätter in bilden ändå så att du får se!




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0