Snowy, windy, lovely Chicago!

Jag drar upp gardinerna i hotelrummet och vad ser jag? Vita flingor som virvlar runt, upp, runt sedan ner 18 vaningar ner till backen! Marken har blivit vit under natten och floden ligger vit och frusen av tjock is. Jag tar mig en snabb, het dusch och tar pa mig vartenda plagg i min resvaska. Tajts, ett par till tajts, strumpor, boots, tre trojor, kappan, halsduk och handskar. Sedan ger jag mig ner i hissen och ut pa gatan.

Efter en varm, underbar macka och en stor kopp kaffe i 'The corner Bakery' ger jag mig ut i kylan, vinden och snoyran. Jag springer runt pa gatorna och knuffas med tusentals andra julshoppare - in och ut i affarerna. Varje gang jag kommer ut pa gatan virvlar de vita flingorna allt tjockare runt husknutarna och gatorna. Folk ser ut som snogubbar! Jag kan inte lata bli att ge lite pengar till en stackare som star ute halvt frusen till marken och ber om pengar till ett 'schoolrace'. Han undrar varfor jag inte flyttar till Chicago?!! Eh... visst, jag tycker Chicago ar en underbar, vacker, intressant stad men jag skulle inte klara av den iskalla vinden som oftast kyler ner hela staden, hur underbart det an ar! Efter ett par timmar och ett par julklappar senare (till Mark) ger jag upp och skyndar mig hem till hotellet och mitt varma rum. Jag ser knappt var jag springer i den vita snoyran! Inne i rummet tittar jag forundrat ut pa den vita staden medan det biter i kinderna av kylan!





Kommentarer
malin

åhhhhhhhhhhh snöööööööööö - jag vill också haaaaa... det låter helt makalöst underbart vännen - och du berättar så målande, kan nästan känna att jag är där med dig... kramkramkram

2008-12-17 @ 10:25:06
URL: http://mallafors.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0