Sommar och fest!

Här är dagen i ett nötskal; hade en härlig dag med farmor i Kvissle, sedan firade jag onsdagen med min kära moster och vän Malin- och första kvällen på Gatufesten 2008! Här kommer lite bilder från Malin och Kenneths odlingar, allt vin som vi drack (som var köpt-inte odlat ;) och gatufesten! Härligt! Nu sitter jag vaken mitt i natten och det är fortfarande ljust ute, det finns helt enkelt inget som svensk sommar. Ute finns underbara dofter av blommor och gröna träd, ljusa nätter och fest, musik, glada människor och framför allt min familj och släkt!

Måste dock bara tillägga att varje år undrar jag dock vart alla dessa raggare och bönder med rutiga skjortor och snus mellan tänderna, kepsar och med bred norrländska, knuffiga norrlänningar plötsligt kommer ifrån?? Jag går runt där varje år, i det packade torget och ser ut över havet av folk, och undrar om de verkligen kommer ifrån Sundsvall? Är de från Stöde? Indal? Liden? Ja, man kan ju undra? Vart är alla de 'normala' människor som jag kännt i hela mitt liv? Tur att jag i alla fall har mina underbara släktingar och vänner att ha roligt med!

Hur som helst, här kommer dagens bilder;














Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0