Dubai

Efter ett nattflyg fullpackat med passagerare anlände jag i morse i Dubai. Jag har aldrig varit här tidigare och alltid velat åka hit, men jag måste säga att det finns vackrare ställen på jorden..... Trots det kan man verkligen inte låta bli att njuta när den 28:a gradiga värmen slår emot en fast klockan bara är 8 på morgonen!

På vägen hit försökte jag ta in utsikten från bussfönstret, men det var mest bara en kollosal blandning av skyskrapor och höghus överallt, inget semesterparadis direkt!

Efter bara två timmar sömn (alldeles för lite!) slet jag mig ur sängen och tog mig ner till poolen. Åhhhhhhh vad härligt! Jag har bara njutit hela dagen av att simma i den underbara ljumma poolen där uppe på taket av vårt underbart lyxiga, nybyggda Sheraton Hotel. Jag har legat och läst skvaller-blaskor, ätit lunch och legat och degat i solen och skvallrat lite med mina jobbarkompisar.

Mina ögon svider av trötthet just nu men jag ska inte ge upp! Är man bara här i 24 timmar måste man göra det bästa av det och efter ett par starka koppar kaffe ska jag nu ut och äta middag och dricka lite vin i solnedgången med mina jobbarkompisar, innan jag får gå och lägga mig.

Det kostar att ligga på topp när det gäller trötthet, men det är ju trots allt en 'betald minisemester' på samma gång! :) Jag skattar mig verkligen lycklig som har detta fantastiska jobb!



Kommentarer
Andrea

Hej, vill du få godis hemskickat, gratis?
Klicka här: http://www.gratisgodis.se/?r=226488

GLAD PÅSK!

2008-03-20 @ 15:19:02
URL: http://leapea.blogg.se
Pia

Låter HÄRLIGT !!!

2008-03-27 @ 08:05:11
URL: http://www.piakallman.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0