Vaken hela natten

Varför kan jag aldrig sova när andra människor tycker det är normalt att gå och lägga sig???? Jag försökte somna nu vid tolv-slaget men kunde såklart inte göra det. Men sedan på dagarna när klockan ringer kan jag bara inte ta mig ur sängen, det är helt omöjligt! Det känns som någon gett mig det starkaste sömnpillret någonsin och som att jag kan sova för evigt. Igår vaknade jag klockan 12, sedan somnade jag inte förrän vid två på natten, idag fick jag slita mig upp ur sängen klockan 11.30 och nu är klockan ett på morgonen och jag är såklart inte ett dugg trött.

Jag ligger och tänker på bantning. Jag har börjat med 'Dr Atkins' diet igen och har hållt på i två veckor och två dagar. Jag har varit väldigt strikt men inte alls gått ner lika mycket som man brukar göra i början, jag vet inte vad det är för fel på mig? Är det så att när man börjar bli gammal så funkar inte förbränningen alls????? Och tittar man ens på en liten chokladbit så sväller magen upp och man går upp tre kilo på en gång! När jag var ung brukade jag gå ner massor på bara några dagar.

Jag måste säga att vad alla nu än säger om den här dieten (Mattis är nog den enda som vet vad jag pratar om) så är det ett bra sätt att banta. Man går aldrig hungrig och det finns oändliga maträtter man kan äta och känna sig mätt på. Jag får aldrig blodsocker-svackor då jag nästan svimmar som jag annars får, jag får inte migrän-anfall på samma sätt och jag klarar mig mycket längre utan att bli hungrig.

Jag och Mark turas om att laga mat när jag är hemma och vi lagar supergod mat och jag kan äta allt som vi lagar! Toppen! Man räknar inga kalorier eller någonting. Folk som säger att man blir trött av att inte äta kolhydrater vet faktiskt inte alls vad de pratar om, för det blir man inte. Mitt blodsocker är mer stabilt och jag mår mycket bättre av det.

Så vill ni ha tips så vet jag allt. Vänta bara ett par månader så kanske, kanske jag är tillbaka till 'lilla Cilla' igen och inte mera rund som en boll! :) Man kan ju alltid hoppas i alla fall!


Kommentarer
malin

*ler* vet att vi pratat om den här dieten tidigare men jag är ju så dåååååålig på att fullfölja något och går väl därför aldrig ner i vikt :( borde verkligen... kanske ska göra ett nytt försök - du inspirerar verkligen med din energi! :) men det där med ålder och förbränning och nej - det tror jag inte på, "när du var ung" - du är fortfarande UNG vännen - vi är unga *trallalalaaa* men det viktigaste är att vi mår bra ;) tusen kramar till världens goaste Cilla *kram*

2008-03-19 @ 07:36:27
URL: http://mallafors.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0