Ska man ge upp?

Ligger nu i sängen och har nyss vaknat....klockan är 10.03, inte så dåligt! Måste strax kliva upp och gå ner till banken och göra adress och efternamns-ändringar, sedan hem och städa, det är våran vecka den här veckan. Ikväll ska vi ut i Soho (centrala London) med Marks kompisar som är här på smekmånad.

Veckan har varit ganska lugn. I Tisdags var det bonfire-night (tänkte lägga in några kort men glömde kameran hos Rikki och Dave) då det firas varje år med fyrverkerier över hela England. Vi for till en fest hos våra kompisar i Clapham Common där de hade utsikt över parken från balkongen och alla fyrverkerier! Jättekul hade vi!

Igår kom min kompis Ness hit och fikade. Hon tyckte så mycket om vår lägenhet och sa att hon tyckte vi hade hittat ett riktig hem. Så känns det verkligen, vi trivs sååååååå bra redan!

På kvällen gick jag och mötte Ness på Viktväktarna och vi vägde oss och stannade till mötet. Men.......fy vilken besvikelse! Vi hade båda gått upp i vikt! Ness pga att hon ätit en pizza och en hamburgare under veckan, och jag själv för att jag åt middagen som vi lagade till våra kompisar förra lördagen och för att jag drack ett par öl i Tisdags (men gick ändå inte över mina points??!!)! Det är sååååååååå orättvist! Hur sjutton kan man gå upp i vikt bara för att man äter ett extra mål mat- under en hel vecka?? Ness undrade om jag ville gå till puben efteråt och vräka i oss en pizza var och äta en massa choklad men jag stod emot. I stället gick hem deppad och kände verkligen att det inte är någon ide. Jag menar, jag äter nästan ingenting längre, och det jag äter är jättenyttigt. Och ändå går man inte ner i vikt! :( Bloody weighwathcers. Med mitt jobb är det ju extra svårt också men jag hade varit så duktig när jag var i Miami....allt till ingen nytta alls!

scales cartoons, scales cartoon, scales picture, scales pictures, scales image, scales images, scales illustration, scales illustrations

Kanske jag och Ness borde gå med i den här klubben i stället??


weight watchers cartoons, weight watchers cartoon, weight watchers picture, weight watchers pictures, weight watchers image, weight watchers images, weight watchers illustration, weight watchers illustrations



Kommentarer
malin

klart du inte ska ge upp vännen - det kommer alltid små bakslag när man kämpar så hårt, det är då man måste vara extra stark... jag vet det låter trist men så är det nog tyvärr. är helt övertygad om att du vid nästa vägning har tagit ikapp det du hade stått still nu - DU KLARAR DETTA!!!! kramkram

2008-11-08 @ 08:58:55
URL: http://mallafors.se
Mattis

Klart du inte ska ge upp! Och jag tror knappast att det bara var för steken du gått upp i vikt det kan vara flera andra faktorer. Typ om du varit på toaletten ordentligt osv.

Själv har jag bara minskat 0,3 kg denna vecka...

2008-11-10 @ 11:00:29
Nina

Vad roligt att ni trivs så bra i ert nya hem! :) Jag är glad för er skull, det förtjänar ni!

2008-11-11 @ 08:06:23


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0