Helgen som rusade förbi...

Fredag: Natten till fredag kämpade jag på flyget med att hålla passagerarna vid liv! Jag gick och kollade toaletterna bak i ekonomi mitt i natten och precis då svimmade en tjej på golvet framför mig och började sedan spy överallt! Hon hade mått dåligt innan också visste jag. I nästa sekund fick jag ge henne oxygen och vi fick ringa 'medlink' i Dallas för att höra vad vi kunde ge henne (ett ställe där vi alltid kan få råd av proffessionella doktorer). Hon hade kramper i bröstet och spydde och låg och skakade i min famn medan jag baddade hennes panna med kalla handdukar och tröstade henne, lilla stackarn. Samtidigt tittade jag över på andra sidan gången och där höll en gammal farbror på att tuppa av och snabbt fick jag springa och ge honom oxygen också! Så där satt stod jag på knä på golvet och kämpade med att försöka få dem må bättre.

Slut och trött tog jag mig hem på morgonen där Mark lagade frukost till mig innan han gick på jobbet.

Lördagen: Vi hade en riktig mysdag till oss själva! Sista dagen som Jesse och Jimmy var på semester så vi tog vara på det med att städa halva dagen sedan gick vi och handlade massa mat och lagade en super-supergod middag med lamm i ugnen och grönsaksgratäng! Mmmmmmmmmmm. Vi hittade ett superbra recept på internet på en lowcarb cheescake också som vi gjorde, den är så himla god!!!! Var tvugna att fuska lite i dieten också med ett par glas vin.

Vi har varit så himla strikta i en hel vecka nu, och Mark har gått ner FYRA kilo!!!! Jag har gått ner två tror jag så det är i alla fall en liten start....vi ska inte ge upp!!

Söndag: Idag har vi varit och köpt en ny överlagsmadrass för att se om min onda rygg och nacke ska bli bättre. Håll tummarna att den ska funka för den var INTE billig!!!!! Jag har knappt kunnat sova de senaste veckorna pga vår hemska madrass. Jag har mått så himla dåligt. I eftermiddag firade vi med lite champagne att Jesse och Jimmy hade förlovat sig i Tasmanien (han hade friat vid ett vattenfall!) och sedan gick Mark och jag på bio..... såg Australia! Den var jättebra och jättelång. Värd att ses, helt klart!


Nu ska jag sova innan det bär av till Kapstaden i Sydafrika imorgon. Jag ska dit med jobbet och min kompis Sarah ska med på samma resa så det känns jättekul!!!! :)

Ha en bra vecka allihopa och tänk på mig där nere i solen i Kapstaden!



Kommentarer
malin

åh vad skönt att höra - att det gått bra för dig med "dieten" i helgen... med bara lite fusk... ;) och när det ger resultat så är det ju TOPPEN eller hur? kram på dig, jag saknar dig... vore så kul om vi kunde ses snart... kramkramkram

2009-01-12 @ 12:43:34
URL: http://mallafors.se
Mattis

Va duktig du är gumman!!! Imorgon är det en vecka för mig, spännande o se om man tappat nåt kilo :)

2009-01-13 @ 10:33:23
URL: http://annamatildas.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0