Lördag i Cotswolds och lugn Söndagkväll

I Lördags hyrde jag, Mark, Rikki och Dave en bil och for till Stonehenge och till Cotswolds, ett känt, vackert område väster om London. Vi hade en underbar dag, med strålande sol (fast det var svinkallt ute -3 grader!!!). Såååå vackert. Vackra små byar med fish and chips i små mysiga pubar till Stonehenge som är en magisk, historisk plats som inte riktigt går att beskriva i ord förrän man står där och ser på det och hör på dess historia.

Rikki och Dave sov över här igen och när de for igår (Söndag) tog jag och Mark bilen till Tesco och handlade massa mat och sedan lagade Mark en underbar roast dinner och medan den låg och bubblade i ugnen låg vi i ett hett bad med ett glas vin. Såååå härligt! Sedan låg vi i soffan och såg på film. Precis som en Söndagskväll ska vara!

Med andra ord; en lyckad helg. :)

Måste dock säga att jag och Mark pustade ut när vi äntligen var ensamma igen. Rikki och Dave har varit hos oss sedan nyårsaftonen! De trivs lite för bra hemma hos oss och efter fyra dagar var vi verkligen redo för dem att åka hem till sitt, hur trevliga och härliga vänner de än är! Men de trivs så bra bra här och inte undra på eftersom vi har TV (det har inte dom), det är varmt och mysigt i vår lägenhet och vi passar upp med middagar, frukost, drinkar och kaffe non-stop! Våra flatmates Jesse och Jimmy är ju i Australien så vi har lägenheten för oss själva.... men vi blev som sagt inte riktigt så ensamma som vi hade trott. Därför uppskattade vi gårkvällen extra mycket när vi äntligen fick bara vara vi två! Puh.... ;)

Här kommer lite bilder från vår härliga biltur:






Kommentarer
exmoster Helena

Vad mysigt det ser ut på engelska landsbygden, men hallå! kallt vid -3. Är du inte svensk? Råkade se din adress när jag läste Amandas blogg och jag har läst din nu å sett massor av vackra bilder. Vilket härligt (förstår att det är jobbigt också) jobb du har och att få resa å se så mycket. Du verkar så lycklig också med din man, vad ska man säga....härligt det med. Men en sak fattar jag inte. Är du verkligen 35????? snart lika gammal som dina mostrar, fastrar å exmostrar. Kram!

2009-01-05 @ 20:55:25


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0