Rainy New York och Engelsk medicin!

Mitt i natten sitter jag nyanländen från Heathrow, i New York. Det är regnigt och alldeles så där mystiskt disigt ute, om det inte vore mitt i natten hade jag gått ut och fotograferat den här vackra, annorlunda staden.... Måste verkligen ta mig för att gå en foto-kurs en vacker dag. Jag vill bli bröllopsfotograf eller resefotograf när jag slutar på BA! :) Vad tror ni om det? Om jag nu någonsin kan slita mitt hjärta från mitt älskade jobb.....vi får se. Inte än i alla fall, på läääääääänge. Kanske jag kan kombinera båda?

Hade ett riktigt bra flyg hit och försöker komma över min förkylning nu. Mår inte särskilt bra. Jag är inte van att vara sjuk så det känns extra jobbigt. Måste ta en massa medicin och halstabletter och snyta mig stup i kvarten. Usch!!

Här är en Engelsk medicin-dryck som jag gillar;

Hot toddy;

- En shot brandy (Conjac)
- Hett vatten
- Citron
- Honung eller lite socker


Supergott och får en att känna sig myyyyyycket bättre! :) Ni måste prova!



Kommentarer
malin

det låter smaskens ;) går väl att dricka även om man inte är sjuk? :) vad fint det låter när du beskriver NY, gick du inte ut med kameran ändå? det hade jag gjort... kramar fortsätt krya på dig, snart är du frisk och pigg igen ska du se!

2009-06-23 @ 12:45:02
URL: http://mallafors.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0