Bad day.......

Åh vissa dagar är verkligen SKITDAGAR!!!! Idag är en sån dag. Har suttit här och gråtit på soffan och känner mig så nere.... Jag kan inte få reda på om jag får mer semester eller inte NÄSTA vecka för att åka till Marks brors bröllop och så länge jag inte vet kan jag inte boka biljetter.... och det tar sju dagar att få biljetterna!!!! Så vid det laget jag får veta om jag får ledigt eller inte kan det vara för sent att boka biljetter i alla fall! Så frustrerande. Jobbet hör inte av sig och de bryr sig inte, man är bara ett nummer och själv är jag 'staff nummer' 110525. Får man inte ledigt så får man inte, ingen bryr sig.

Sedan har vi inga pengar alls. Inte ens råd att åka på semester och egentligen har vi inte ens råd att äta just nu! Så det leder till det värsta av allt.... jag gick till tandläkaren idag eftersom jag haft sån himla tandvärk i flera veckor och han sa att jag behöver en rokanal fixad!! Här i England betalar vi skatt till 'NHS' vilket betyder att man har rätt till billigare sjuk och tandvård. Men såklart sa tandläkaren att de inte accepterar rotkanaler på NHS nu längre eftersom de kan tjäna mer på privata klienter, så det kommer att kosta mig 4000 kronor!!!!!!!!!!!!!! Ahhhhhhhhhh. Var ska jag få de pengarna från?? Det är bara till att lida. Han gav mig antibiotika för att lindra infektionen.

Suck....om jag ändå var i Thailand...det är så mycket bättre och billigare där!

Känner mig så himla nere och deppad.

**************************************************************

Här kommer i alla fall några bilder från vår härliga resa till Kapstaden i helgen, blir lite piggare av att titta på dem i alla fall.









Kommentarer
malin

gumman... ibland känns livet verkligen orättvist... det är inget kul - det enda jag kan trösta med är att det vänder, snart känns det bättre igen... det är ju det enda man kan veta säkert - eller? hoppas att det löser sig med ledighet och din resa till bröllopet, jag vet ju hur gärna du vill vara med. och det där med tandläkaren känner jag igen, det är lika (j-vla) dyrt i sverige - gräver ett STORT hål i plånboken så fort man ska göra något i den där hemska stolen... men du vännen, jag tänker på dig och håller alla mina tummar - det vet du! kramar (underbara bilder by the way)

2009-03-05 @ 08:05:39
URL: http://mallafors.se
Anonym

Ring mig, modern

2009-03-05 @ 10:01:32
Fanny

Vilka fina bilder :) Låt mig följa med nästa gång! ;)

2009-03-06 @ 23:33:33


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0