19 November 1973....

....var en lang tid sedan! Och idag....36...eh, ops, ar senare sitter jag i Sheraton hotel i Lagos, Nigeria. Firade med mitt crew igar i baren och nattklubben till klockan 3 inatt och hade darefter liiite ont i huvet idag, hi hi. Men det ar ju min fodelsedag trots allt, och jag maste ju roa mig med nagot efter en lang dag pa flyget! Vi dansade, skrattade, surrade med Lufthansas crew och hade riktigt roligt!

Idag sov jag till klockan 14.55 (ops igen!) och har sedan legat vid poolen och slappat mig och simmat lite, och skvallrat lite med mina crewmedlemmar. Inte helt fel. Skulle till gymet men det blev visst inte av...hm.

TACK till alla er darhemma som sms:at mig och piggat upp mig riktigt ordentligt pa min fodelsedag! Det far mig att inse vad familj och vanner betyder, ni ar allt for mig!

Nu ska jag snart packa ihop bikinin och fara hem (jobba, suck!) over natten, hem till min Mark, och fira ORDENTLIGT i helgen! Det blir min favorit thaipub imorgon och lite party i puben pa Lordag. Ni vet att ni ar inbjudna va?

Kram till er alla fran en som absolut fortfarande kanner sig som 21!! :)

P.S, till pappa (och mamma): det du sa i telefon efter din operation sitter fortfarande kvar i mitt minne. Du sa att du tittat ut ur ditt sjukhusfonster och sett den forsta snon som kommit den morgonen, och att det fick dig att minnas morgonen den 19 November 1973! Det var det finaste jag nagonsin hort och jag blir tarogd varje gang jag tanker pa det. Och mamma; jag minns fortfarande din lilla saga som du brukade beratta for mig, om hur ni for nere pa E4:an vid kuben och sag den vita snon ligga sa fint pa de runda, sma traden den morgonen pa vagen till sjukhuset. Tank er, det ar 36 ar sedan och ni minns det fortfarande sa starkt. Kram till er bada, ni ar varldens basta foraldrar!!!!



Kommentarer
Fadern

En stor grattiskram till min älskade dotter, från en som känner sig som en 20-åring igen.

Vi har världens bästa döttrar.

P.S, snön är borta nu.

2009-11-19 @ 23:45:04
Fadern

Glömde tala om att jag firar 30 år idag.

Jag började köra buss den 19 november 1979.

Kram

2009-11-20 @ 00:00:42
mamma

Cilla, jag minns allt från din födelse som det var igår, Hur du låg på min arm o de sjutsade in mig på salen och alla känslor som kom och hur jag grät över vår lycka att få dig som barn. och duhar bara skänkt oss glädje(utom i tonåren förstås).och det var så speciellt med den först snön som lyste upp den mörka november-det var precis som att när du kom så kom ljuset tillbaka. den största lyckan på jorden är att få ett barn. jag har fått vara med om det två gånger och INGENTING kan övergå den lyckan.

2009-11-20 @ 12:04:50
Mattis

Vad fint ni skriver mamma & pappa. Typiskt morsan att hon måste få med nåt negativt oxå ;) hihi.

O va sent farsis var uppe, han är verkligen som en 20 åring om han orkar va uppe så länge, längre än mig och jag är ju bara 25 :] (men känner mig som 40).Puss!

2009-11-21 @ 00:03:57
URL: http://annamatildas.blogg.se/
malin

stort grattis... långt i efterskott - förlåt att jag är en sådan slarver till syster, borde såklart ha dykt upp där på puben och firat dig - grattis i efterskott gumman, stor kram till dig (36 är en alldeles lagom ålder måste jag säga - känner mig helt perfekt, gör inte du???)

2009-11-26 @ 11:05:03
URL: http://mallafors.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0