My husband; a swedish resident! :)

Så har jag vilat ut lite efter den oförglömliga resan..... men saker och ting går fortfarande inte riktigt som de ska.

Skulle till tandläkaren igår efter en vecka med fruktansvärd tandvärk och efter att ha ätit waaaay too many värktabletter, men så fick jag ett telefonsamtal med nyheten att tandläkaren hade varit med i en bilolycka och var på sjukhuset! Ahhhh.....måste nu vänta en vecka till! Mår ganska illa eftersom jag inte kan äta riktigt och inte kan sova ordentligt.

Äntligen har vi huset till oss själva i två veckor i alla fall, Jesse och Jimmy har åkt till Australien, yeyyyyyyyy!!!!!! (Varför åker dom bara i två veckor, hade hoppats på en månad!) Lagade mexikanskt och drack mexikansk öl och tittade på X-factor igårkväll alldeles ensamma utan någon kom och störde....bliss! ♥

Nej nu ska jag göra min tränings-dvd och sedan ut på stan och fika med min jättegravida kompis Ness! :)


*******************************************************************

Och nu till den gladaste nyheten denna vecka:

Mark har fått sitt 'residence card' för Sverige och vi planerar nu flytten i Mars 2010!!!!!! Åh vad vi längtar, en ny start för oss! Tänk er, efter 12 år utomlands ska jag flytta till Sverige, det är ju helt otroligt och en stor omställning för mig. Det är så mycket att planera nu, bostad, jobb för Mark, pendling för mig, Marks SFI kurs (svenska för invandrare) osv osv.

Imorgon har Mark tagit ledigt och vi ska till Svenska ambassaden och hämta upp det och på Lördag ska vi på fotboll; Fulham - Liverpool!!!!!!!!!! Åh vad jag längtar!!







Kommentarer
Kenneth (arc bishop)

Kul, trodde inte att Mark skulle bli insläppt i

gamla Sverige. Ska ringa systembolaget så att dom kan ta hem mer öl i god tid.

2009-10-29 @ 18:22:39
Jenny

Va kul att allt ordnat sig!



Välkommen till SVERIGE Mark :)



Kram

2009-10-30 @ 08:17:38
Solmaz

Åh vad kul att ni ska flytta hit.. planerar oxå flytta till sthlm slutet av 2010 el början av 2011, har börjat kika på lägenheter o varit till banken o kollat med lån o sånt.. blev dock lite avskräckt med priserna..

2009-10-31 @ 15:52:34


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0