Bangkok - jag kommer tillbaka - jag lovar!

Tre av mina jobbar-kompisar är just nu i Bangkok! En av dem som skriver på facebook att han önskar att jag också var där. Massage för 50 kronor i timmen, pad thai för 25, en dis av hetta och fukt, smutsiga gator som luktar fisk-marknad eller en doft som lingrar sig förbi näsan av jornötter, grön curry eller tom yam soup. En liten elefant som går förbi ledd av sin hemska ägare, fast i rep sitter han och tigger om mat. Marknadsstånd där man prutar ner allt till minst en fjärdedel av start-priset. Män som tutar i sina tok-toks, den bullrande trafiken, miljoner människor överallt, turister och 'locals'. Gamla damer som sitter och flätar blommor längst gatorna. Stora shopping centre där air condition är mycket välkommet, kalla melon-shakes och iskall Singha öl. Satay och den där underbara, härliga jasmin och eucalyptus dofterna som alltid verkar komma min väg, från det att jag kliver av på flygplatsen till jag ligger där i en liten massage-studio med en söt liten thailändska som ler mot mig och ler ännu mer när jag ger henne bra med dricks och ber mig komma tillbaka. Då vet jag att jag är i Bangkok!
.
Ja, hur kan man inte längta dit och låta bli att vara lite avundsjuk så här på en halvmulen sensommardag i Stockholm? Bangkok, mitt favoritställe på jorden. Jag lovar att när bebisen är utkrystad och kan äta annat än bröstmjölk, då kommer jag tillbaka!
.


Kommentarer
Mattis

Du får besöka thai restaurangen på Söder så länge :)

2010-08-09 @ 19:33:37
URL: http://annamatildas.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0