Lyckorus!

Okej................. Så helgen gick från att vara helt oplanerad till att inte sitta still en sekund! Men jag är ju ändå alltid den som gillar när det är fart, inte ens fast jag knappt kan kliva ur soffan och får ont i fötterna om jag står och går och pustar och stånkar av värkar i bäckenet så KAN jag helt enkelt inte sitta still! Jag läste på babycenter att nu när jag är i vecka 38 så ska jag inte hålla på att städa och greja utan vila, sova och läsa böcker......... eh? Nej det klarar jag bara inte av, då blir jag galen. Istället kämpar jag mig fram vajandes hit och dit i lägenheten och pustar och stönar, bara allt blir gjort.
.
I Lördags var vi iväg och köpte ett skötbord hos en familj från blocket, jättefint och precis det vi hade velat haoch superbilligt, sedan var vi ute i Kungens Kurva och handlade lite julklappar. På kvällen var det full fart med matlagning och fixandes hemma.
.
I dag Söndag kom vår favoritfamilj Nordström hit med sällskap av Carro och vi åt Marks hemlagade sausage rolls och lite tårta medan min älsklingar Sebbe och Alex lekte med smurfarna på golvet. Efter de farit iväg hemåt i snöyran och jag tagit mig ett KALLT fotbad för att dämpa mina svullna fötter gick jag ner till Åsa och fikade medan Mark var ute och skottade.
.
Men nu till det allra bästa, bäääääääästa, BÄSTA av ALLT!!!!!!!!!!! I Fredags fick vi världens lyckorus eftersom vi fick reda på att Mark fått det jobbet han drömt om, varit på intervju på i Tisdags och som han verkligen ville, ville ha - som 'drug test coordinator' för sportsmän, sport events och OS osv! Han älskar ju sport, han har pluggat sports management på universtiet och den här rollen verkar vara som gjord för honom. Sååååååååååååååååååååååååååååååååååå lyckliga är vi, jag skrek och hoppade, grät och dansade när han ringde mig i Fredags och talade om det och vi firade med pizza, tårta och alkoholfri öl på kvällen. Jag är VÄRLDENS STOLTASTE fru som finns! Jag visste väl att han kunde göra det, min älskade, duktiga man som aldrig ger upp! Jag är så glad och så lättad och så lycklig för hans skull, han förtjänar det här mer än någon.
.
PUH! Nu kan vi pusta ut ett tag och Mark får göra något som han tycker om. Det förtjänar han efter nästan ett år av att slita och kämpa med sanering och konstant jobbsökande utan resultat som det är här i Sverige, det är verkligen inte lätt har vi märkt. Jag är så, så stolt! ♥
.


Kommentarer
Elisabeth

Du Anci, jag tycker du ska ta det lite lungt så inte lilla bäbisen kommer innan nyår ;)

Hälsa Mark grattis till jobbet

Kram Elisabeth

2010-12-20 @ 06:58:49
Solmaz

Stort grattis till Mark!!!! Gud vad roligt för honom! Hälsa! Kram

2010-12-20 @ 09:25:05
Jenny

Va häftigt för Mark!

Grattis :D

2010-12-20 @ 13:02:53
Maria

Stort GRATTIS till Mark! Är det på samma ställe som Neal?

2010-12-21 @ 12:50:16


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0