Trafikkaos!

Idag fick jag verkligen tvinga mig in i duschen, klä på mig och ta mig ut och sopa och skrapa av bilen för att sedan ta mig till däckfirman där de bytte vårt reservdäck till ett nytt vinterdäck. Efterråt for jag till Liljeholmen för att gå till barnmorskan och fick inte stopp på bilen i kurvan och åkte mot rött ljus och sedan tänkte vara lite smart och parkera på en gata där det är gratis parkering..... och det var INTE smart. Den var inte plogad och innan jag hunnit förstå vad som hände satt jag fast i en återvändsgränd som var full med spårig, djup, mjuk snö! En kille försökte hjälpa mig men hade bråttom och stack och sedan kom en snäll tjej och puttade på mig tills jag nästan for in i en splitterny bil, och jag menar jag var typ EN centimeter från den! Huva! Skakad och lättad tog jag mig en lång stund senare därifrån av något under och tänkte parkera i parkeringshuset i stället..... men först höll jag på att åka rakt ut på tvärbanans spår och innan jag visste ordet av var jag på väg in i bussgaraget. Försökte se vad det stod på tavlan om parkeringspriser............. och insåg att det var inget mindre än avgånstiderna på bussarna!! Ahhhhhh! Snabbt som attan backade jag utåt precis innan en stor buss kom och skulle svänga in bakom mig! Shit, shit! Helt omskakad hittade jag i alla fall parkeringshuset. PUH!! Det kunde ha gått riktigt illa.
.
Väl inne hos barnmorskan var allt lugnt. Hon konstaterade att jag vägde 82 - ja just det- ÅTTIOTVÅ kilo!!! En viktökning på 23 kilo!!!!!! Inte undra på att jag har svårt att gå och ont överallt. Allt annat verkade vara bra och lilla bebisens hjärta slog högt och hårt i rummets högtalare. Den har också fixerat sig helt och huvudet har växt in i bäckenet så att det inte gick att rubba! Duktiga lilla bebis! ♥ Nu är det bara till att vänta.....
.
Undra om det ploppar ut en liten pojke eller tjej? Blir det en pojke kommer jag nog att bli lite chockad men såklart precis lika glad, det är bara det att det känns som om det ligger en liten tjej där inne. Vad tror ni?
.


Kommentarer
Mattis

Kör försiktigt gumman!!!



Jag tror det är en liten tjej precis som du! Och hon kommer bli sååå bortskämd av sin moster :)

2010-12-21 @ 08:01:05
URL: http://annamatildas.blogg.se/
Maria

Huga vilken bilfärd! Tur att det gick bra tillslut!

Nu börjar det verkligen bli spännande! Undrar om det blir en -10 eller -11 bara?

Kraaaaam

2010-12-21 @ 12:57:01
Anonym

Om du har en rand som går rakt över naveln så är det en tjej, stannar randen under naveln är det en kille. Från en med erfarenhet.Du ser väldigt fräsch ut så det kanske är en liten kille, man brukar säga att tjejer tar sin mors skönhet! Tror vi på det!?



Maria

2010-12-21 @ 13:59:51
Anonym

Kille :)

2010-12-27 @ 23:18:33


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0