Ultraljud

Så var vi uppe tidigt imorse och iväg till Sös sjukhus på Södermalm för ännu ett ultraljud. Solen sken, snön knarrade under skorna och det var minus 11 grader! Missade en buss och kom i sista sekund flåsande och svettiga till mottagningen, och fick komma in i ultraljudsrummet på en gång. Swoooop och den där gele-massan var på magen och Mark tog min hand och där på skärmen kom huvudet på vår lilla bebis fram. Barnmorskan visade oss hur den låg, magen, magsäcken, ryggraden, och benen och små fingrar. Hon mätte alla mått, hur stor bebisen är och sedan fick jag göra ett vaginalt ultraljud vilket var lite obekvämt men nödvändigt för att hon skulle få se hur moderkakan låg.
Vår lilla bebis låg där med huvudet fastkilat långt ner, tryckt på min blåsa - och det känns kan jag ju tala om!!- och vi kunde t.o.m se håret på huvudet, helt otroligt! Den väger ca 2450 gram och moderkakan hade växt sig uppåt så nu kan bebisen få komma när den är redo där inne och jag kan nog föda normalt, jippiiiii! Så förväntansfulla är vi.
.
Efterråt gick vi och åt lunch och tog oss en mysig titt i affärerna på Södermalm tills jag faktiskt inte kunde gå längre! Nu väntar vi på att få besök av Andy och Marit, jippi!
.


Kommentarer
Maria

Vad skönt att moderkakan rättat till sig så du slipper fundera mer på det! Kämpa på nu sista tiden o njut av julen, det är inte alls långt kvar!

Kram, kram

2010-12-01 @ 18:57:02
monica

Det kanske blir som jag tror!

"LILLIS" vill inte vänta till nästa år.

KRAMIZAR TILL ER ALLA TRE

2010-12-01 @ 19:45:10
Elisabeth

Va bra att moderkakan har flyttat sej och håll dej nu i skinnet och ta det lungt så lilla eller lillen kommer efter jul. Mark får ge dej "utegångsförbud" som Magnus gjorde med mej vid jul när jag väntade Julia.

2010-12-01 @ 20:47:38
Mattis

Vad skönt att du slipper kejsarsnitt! Nu blir det mer spännande när hon ska komma :) Undra om det blir en 2010 eller 2011? :) Puss

2010-12-02 @ 08:33:49
URL: http://annamatildas.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0